  • 1. Data: 2023-07-23 22:48:48
    Temat: Referendum23
    Od: "Andrzej B." <n...@t...net.pl>

    Referendum23.

    Zgłaszam swój obywatelski projekt
    nowego systemu wyborczego do organów państwowych
    o nazwie Referendum23.

    Mój system cechuje:
    bez kosztowość dla budżetu państwa,
    odporność na fałszerstwa,
    znosi kadencyjność,
    po wyborach umożliwia odwołanie wybranej osoby,
    odwołanie osoby będzie równoznaczne z odebraniem immunitetu,
    eliminuje marsze i protesty,
    jest wyjątkowo prosty w głosowaniu.

    Ten system absolutnie nie likwiduje aktualnie obowiązującego systemu.
    Ma być rzeczywistą konkurencyjną ofertą dla wszystkich obywateli
    oraz dla aktualnego Rządu RP.

    Referendum23 to tylko oferta, z której obywatel może skorzystać lub nie.

    Ta oferta jest dualna, nie wymaga dodatkowego pytania wystarczy udział
    w najbliższym głosowaniu referendalnym...

    z pytaniem w stylu:
    "Czy zgadzasz się na obowiązkowe przyjmowanie nieproszonych gości"

    zamiast pytania powinno być stwierdzenie:
    "Zgadzam się na obowiązkowe przyjmowanie nieproszonych gości"

    następnie obywatel wybiera odpowiedż: "TAK" lub "NIE"

    ...będzie miał charakter ogólnokrajowego referendum również w sprawie
    przyjęcia systemu Referendum23 - czyli że: jeśli w Referendum23
    weźmie udział więcej niż 50% uprawnionych do głosowania obywateli
    to ten system automatycznie będzie systemem obowiązującym
    w Rzeczpospolitej Polskiej.

    Nie będzie potrzebna zgoda Sejmu, Senatu, Prezydenta!

    Jeśli udział uprawnionych będzie mniejszy to ta oferta
    zostanie jednoznacznie odrzucona.

    W przypadku spełnienia warunku większościowego i na upartego
    podtrzymywania przez Rząd RP systemu krzyżykowego - naród uzna
    za dyktaturę. Referendum to referendum.

    Ten nowy system będzie obowiązywał w każdych wyborach
    do parlamentów oraz prezydenckich i w zasadzie podlegać będzie
    bieżącej wymianie urzędujących przedstawicieli bo np. pojawi się
    jakaś konkurencyjna postać, ktoś się rozchoruje, zrezygnuje itp.

    Autentyczna demokracja to autentyczna wolność wyboru.

    Mój system wyborczy jest wyjątkowo prosty.

    W przypadku Referendum23 polega na założeniu przez Bank PKO BP dwóch kont:
    jedno na TAK, drugie na NIE (zawarte w rekordzie nazwiska obywatela).
    Prowadzenie kont w PKO BP jest bezpłatne.

    Natomiast w trakcie wyborów do parlamentów i prezydenckich
    dla każdego kandydata czynne będzie jedno konto na TAK,
    a po wyborach dojdzie kolejne konto na NIE.

    Po wyborach konto na TAK będzie podtrzymywać wybór zaś drugie
    konto na NIE będzie odwoływać wybrańca poprzez dokonanie przelewu
    złotówki z TAK.
    Jeśli złotówek na NIE będzie więcej niż na TAK, wybrana osoba będzie
    automatycznie odwołana z zajmowanej funkcji a oba konta TAK i NIE
    zostają zablokowane.

    Jak widać odwołać wybrańca będą mogły tylko osoby, które swoją złotówką
    wybrały tego kandydata. Pozostałe osoby nie wpłacając na jego konto
    złotówki już wcześniej go nie akceptowały.

    Zastępczym Prezydentem do zakończenia nowych wyborów zostanie tymczasowo osoba, która
    uplasowała się na następnym miejscu.

    A więc jak widać najbliższe głosowanie to wpłata jednej złotówki
    na konto Refrendum23 o nazwie TAK lub NIE.

    Z tych kont nie będzie zwrotów tych złotówek (bo system ma być prosty).

    Wpłata na oba konta to głos nieważny lub wstrzymania się od głosu
    ale potwierdzający wzięcie obywatela udziału w wyborach i dwie lub więcej złotówek
    np. milion zł) będzie darowizną.

    Po zakończonych wyborach referendalnych rezygnacji lub odwołaniu wybrańca wszystkie
    złotówki tego wybrańca będą przeznaczone na jakiś szczytny cel.

    Uprzedzam pytania
    - wpłacone złotówki do następnych wyborów są własnością wpłacającego!
    Tylko on po wyborach do parlamentów i prezydenckich będzie mógł
    dokonywać przelewów z TAK na NIE i z NIE na TAK.

    To głosowanie będzie tajne bo przelewy z innych banków będą na
    - losowo wygenerowane numery kont a system komputerowy w PKO BP będzie je odpowiednio
    księgował na TAK i NIE więc twój bank nie będzie wiedział czy ty głosujesz na TAK czy
    na NIE. To konto wpłaty będzie zapisane w rekordzie wpłaty.
    W przyszłości zniesiemy tajność bo nie będzie potrzeba co jeszcze bardziej
    uprości system.
    System PKO BP będzie weryfikował osobę głosującą tak jak to robią
    banki czy gabinety lekarskie. Nie będzie tzw. martwych dusz bo banki mają
    informacje o zgonie klienta, który również pomniejszy konto wybrańca.
    To konto pomniejszą też osoby rezygnujący z polskiego obywatelstwa.

    Osoby dokonujące osobiście przelewu wchodzą na stronę Referndum23,
    wypełniają dane osobowe czytają treść pytania i wybierają TAK lub NIE
    następnie tak jak na Allegro dokonują przelewu złotówki ze swojego banku.

    Na zakończenie po wykonaniu operacji przelewu obywatel będzie miał możliwość
    wydrukowania i/lub zapisania na komputerze dokumentu
    głosowania (np. dla prokuratora).

    Osoby nie posiadające konta mogą udać się do dowolnego Oddziału Banku
    PKO BP i tam urzędniczka dokona odpowiednich czynności a wyborca
    na tablecie przeczyta pytanie i naciśnie palcem lub rysikiem TAK lub NIE.
    Po akceptacji otrzyma dokument udziału w wyborach.

    W przypadku osób niepełnosprawnych osoby te zwrócą się do
    zaufanej instytucji, np. administracji domu, kogoś z rodziny
    lub sąsiada, który przyniesie 2egz. upoważnienia wydrukowane
    ze strony Referndum23 i na obu głosujący przeczyta pytanie
    i zakreśli krzyżykiem TAK lub NIE.
    Jeden egzemplarz jest dla niepełnosprawnego drugi dla upoważnionego,
    który przekaże dokument z udziału w wyborach.

    Upoważnienia mogą być wykorzystane dla innych osób nie mających
    dostępu do internetu lub placówek PKO BP. W ich imieniu może zagłosować
    np. sołtys.

    Przy pomocy PESELa i hasła obywatele będą mogli sprawdzać czy jego
    złotówka jest cały czas na tym koncie a udając się do PKO BP mogą również
    dokonać zmiany treści hasła.

    Ta możliwość sprawdzania konta będzie ciągłą obywatelską kontrolą
    jego głosu.

    Gdyby z jego złotówką coś się stało to napierw uda się do banku PKO BP
    a w następnej kolejności do prokuratury.

    Uprawnieni do głosowania będą tylko polscy obywatele w wieku od 18 lat
    posiadający numer PESEL, a więc polacy przebywający za granicą również
    będą mogli głosować.

    W przypadku Referendum23 nabędzie ono ważności po osiągnięciu ponad
    50% sumując oba konta na TAK+NIE. W przeciwnym razie obywatele
    zdecydowali, że pozostaniemy przy wyborach krzyżykowych i takie też
    zorganizuje władza.
    Trudno, skoro chcemy drogo to będzie drogo i bez naszej kontroli.

    W przypadku wyborów do parlamentów i prezydenckich zwycięzcą będzie
    kandydat, który zdobędzie najwięcej złotówek, czyli głosów na TAK.

    Przy dokonywaniu przelewu z konta TAK na konto NIE pojawi się okienko,
    w którym należy podać przyczynę podjęcia tej decyzji, bo każdy Poseł,
    Prezydent powinien mieć możliwość wyjaśnienia sprawy lub poprawienia
    stanu rzeczy a w sytuacjach pomówień o pedofilę czy łapówkarstwa
    powinien jeszcze w trakcie pełnienia obowiązków Posła, Prezydenta
    domagać się sprawiedliwości, bo po przekroczeniu 50% na NIE przestanie
    pełnić funkcję.
    Te operacje przelewów będą wykonywane już lokalnie w systemie Banku
    PKO BP a treść uzasadnienia przelewu na NIE będzie bezimiennie
    przekazywana na inny serwer dostępny dla Posłów, Prezydenta i obywateli,
    bo wszyscy powinniśmy wiedzieć dlaczego ktoś nieznany zagłosował
    na NIE.

    Bieżące wyniki głosowania będą na bieżąco publikowane na stronie
    Referendum23 oraz szeroko publikowane w mediach.

    Czas przeznaczony na wybory wyznaczy rząd, moja propozycja to 7 dni do
    godz 21.00. A więc - nie tak jak teraz tylko w niedzielę od godziny do godziny
    w kolejkach.

    Przelewy pochodzące z innych banków mogą przychodzić z opóźnieniem
    dlatego należy głosować najpóźniej w przedostatnim dniu głosowania,
    przelewy złotówek nie zaksięgowane na czas wyborów czyli po 21.00, zaliczone będą
    jako darowizna.

    Nie będzie ciszy wyborczej, a wręcz przeciwnie, do ostatniej minuty
    kandydaci mogą przekonywać obywateli do swojej koncepcji państwa.

    Wszelkie próby włamań i celowych fałszerstw zostaną uznane jako
    przestępstwo przeciwko Państwu Polskiemu. Gdy sprawca zostanie
    wykryty i zatrzymany nałożona zostanie nieodwołalna kara nawet
    dożywotniego więzienia.

    Kandydaci nie muszą rezygnować z prowadzonego biznesu,
    składać oświadczeń majątkowych itp.
    Liczy się tylko to czy wybraniec rzeczywiście nas reprezentuje,
    czy dobrze rządzi, czy nie jest oszustem lub czymś gorszym
    i czy posiada odpowiednią ilość złotówek na koncie TAK.
    Gdyby organy śledcze dotarły do niezbitych dowodów obciążających
    wybrańca wówczas poprzez media poinformują o tym społeczeństwo.

    Centralna Komisja Wyborcza będzie wstępnie weryfikować kandydatów
    ich stany majątkowe itp. i w przypadku odrzucenia kandydatury
    będą publikować przyczynę tej decyzji. Po oficjalnym ogłoszeniu
    wyników wyborów, Komisja otrzyma od Banku PKO BP kopie kont
    wyborczych obywateli oraz będzie prowadziła serwer do treści uzasadnień
    przelewów na koto NIE.
    Komisja będzie również oficjalnie komunikowała o zakończeniu działalności
    Posła, Prezydenta.

    Mam mało informacji więc nie mogę zdecydować gdzie będą listy wyborcze.
    Najlogiczniej byłoby w PKO BP, jeżeli nie, to na witrynie Centralnej Komisji
    Wyborczej. Najpraktyczniej byłoby opublikować je w internecie gdzie
    głosujący wybierze partię a następnie kandydatów z ich wizerunkami
    i wymyślonymi hasłami i na każdego z osobna przeleje swoje złotówki.
    Tę kwestię pozostawiam do decyzji informatyków.

    Wyniki wyborów będą widoczne po każdym księgowaniu.

    Zabawa w sondaże do lamusa - liczą się tylko wpłacone złotówki.

    Tańszego i wiarygodniejszego rozwiązania - NIE MA !!!

    Wyborczą złotówkę traktuj jak inwestycję w TWOJĄ osobistą przyszłość.

    Być może ktoś ujawni słabe punkty mojego systemu więc niech zaproponuje poprawkę.
    Słabym punktem może być to gdy zorganizowana grupa zagłosuje na
    swojego kumpla, którego nigdy nie odwoła a ten będzie mieszał,
    ale i tak będzie on należał do mniejszości a jak przesadzi to Parlament
    też będzie mógł go odwołać.

    Materiał ten można wykorzystywać free w swoich publikacjach
    pod warunkiem nie dokonywania zmian w powyższej treści
    ponieważ staje się on nie typowym aktem prawnym.

    Nazwa "Referendum23" niniejszym zostaje zastrzeżona
    i może być wykorzystywana wyłącznie do referendum.

    podpis - autor systemu Referendum23: Andrzej Budziejewski.

    PS.
    Moje niki internetowe od 2000r to Enka, nkab,
    czasami podpisywałem się koneser lub półkownik.
    Aktualnie udzielam się wyłącznie na grupie
    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo?hl=pl,
    piszę bardzo rzadko i tylko w aktualnych sprawach,
    można się do nich dokopać w archiwach gazeta.pl, onet.pl,
    interia.pl, YOUTUBE (tam też jest intro pt."Referendum23"
    z linkiem na tą grupę).

    Andrzej.

  • 2. Data: 2023-07-24 06:51:06
    Temat: Re: Referendum23
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 23.07.2023 o 22:48, Andrzej B. pisze:
> [...]
    > można się do nich dokopać w archiwach gazeta.pl, onet.pl,
    > interia.pl, YOUTUBE (tam też jest intro pt."Referendum23"

    No, toś się napracował!
    Brakuje mi tylko wyjaśnienia najważniejszej kwestii: Po co nam ta
    demokracja?
    Czy możesz dać przykład funkcjonowania demokracji bez niewolnictwa,
    kolonializmu, napaści zbrojnej na inne państwa?

    Taka miłująca pokój Polska niezwłocznie po wprowadzeniu demokracji
    wzięła udział w walkach zbrojnych o ropę, której n.b. i tak nie dostała
    oraz kilku innych wojnach w imię obcych interesów.

    A bo mi to było źle w PRL-u, gdzie może było i szaro bez
    wielkoformatowych reklam, bez reklam Nespumisanu w środku każdego filmu
    w TV, i wielu innych "atrakcji", ale za to miałem dobrą szkołę,
    mieszkanie, pracę, spokój, niskie ceny, wysoko rozwiniętą kulturę,
    przyjazne stosunki z innymi krajami.

    Czyli mówiąc kolokwialnie: Na chuj mi demokracja?

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 3. Data: 2023-07-24 07:24:43
    Od: "Andrzej B." <n...@t...net.pl>

> [...]
    > Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
    > Niech żyje POLEXIT! I salwa Ukrainie!
    > Wolę Rosję jako wroga niż Ukrainę jako przyjaciela.

    No właśnie, że tak naprawdę cały czas mamy PRL bo wszystkie dotychczasowe władze
    brały to co najgorsze z PRL i to co najgorsze z kapitalizmu.

    Dla szaraczków nic się nie zmieniło.

    Aby coś zmienić musimy wymienić ludzi co wezmą wszystko co najlepsze z PRL i to co
    najlepsze
    z kapitalizmu.

    Musimy iść do przodu a nie dreptać w miejscu, tylko tak przestaniemy mieć wrogów.
    Na razie jesteśmy słabi militarnie i gospodarczo dlatego nie traktuje się nas
    poważnie.
    Chcemy to zmienić a sąsiadom to nie rękę. To oni robią z siebie naszych wrogów, nie
    my.

    Ja osobiście nie mam nic do niemieckiego czy rosyjskiego obywatela.
    Mam tylko do ich władców, którzy chcieliby nas dymać.

    Andrzej.

    PS:
    Link do intro:
    https://www.youtube.com/watch?v=UKH8r-lEqqQ&pp=ygUhc
    mVmZXJlbmR1bTIzIG5vd3kgc3lzdGVtIHd5Ym9yY3p5

  • 4. Data: 2023-07-24 08:35:42
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 24 Jul 2023 06:51:06 +0200, użytkownik Wiesiaczek napisał:

> [...]
    > przyjazne stosunki z innymi krajami.
    >
    > Czyli mówiąc kolokwialnie: Na chuj mi demokracja?

    Bo w innym systemie dawno być gryzł glebę ze swoim światopoglądem.

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2023-07-24 12:08:50
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 24.07.2023 o 07:24, Andrzej B. pisze:

    > No właśnie, że tak naprawdę cały czas mamy PRL bo wszystkie dotychczasowe władze
    > brały to co najgorsze z PRL i to co najgorsze z kapitalizmu.

    Frazesy nie poparte żadnym argumentem.

    > Dla szaraczków nic się nie zmieniło.

    Zmieniło się!
    Muszą więcej zapierdalać, żeby spłacać kredyty.
    Mają gorszą służbę zdrowia, wyższe ceny, większy zamordyzm, inwigilację.
    O ile w PRL-u to ja wybierałem, gdzie chcę pracować (lubiłem robić to co
    robiłem) to teraz szaraczki łapią byle co, żeby tylko zarobić te parę
    groszy, niekoniecznie w swoim zawodzie a o satysfakcji z pracy mogą
    mówić tylko nieliczni.

    > Aby coś zmienić musimy wymienić ludzi co wezmą wszystko co najlepsze z PRL i to co
    najlepsze z kapitalizmu.

    A bez frazesów?

> [...]

    A bez frazesów?

    > Na razie jesteśmy słabi militarnie i gospodarczo dlatego nie traktuje się nas

    No to napisz o przyczynach tego stanu. Byliśmy (PRL) dziesiątą potęgą
    gospodarczą na świecie. Czy to Związek Radziecki nas napadł i nam to
    wszystko zabrał?

    > Chcemy to zmienić a sąsiadom to nie rękę. To oni robią z siebie naszych wrogów, nie
    my.

    Sąsiedzi są właścicielami Polski, więc co by miało być im na rękę?
    Musimy na nich pracować i tyle. Tu się miłość kończy.

    > Ja osobiście nie mam nic do niemieckiego czy rosyjskiego obywatela.
    > Mam tylko do ich władców, którzy chcieliby nas dymać.

    Bzdura!
    Niemcy to Niemcy a Rosja to rosja i t.d.
    Chcesz usprawiedliwić swoją bezradność i bycie niewolnikiem?

    Kiedyś pracowałem na Wybrzeżu Kości Słoniowej i tam rozmawiałem z
    czarnym robotnikiem: Pytam go, czy nie przeszkadza mu to, że ja zarabiam
    tysiąc razy więcej niż on?
    Na to on odpowiada: Biały jest bogaty bo Bóg mu dał a czarnemu nie,
    dlatego to ja muszę pracować u białego człowieka.

    Człowiek pogodzony z losem, bez problemów...
    Coś tak jak Ty, że to inni nas dymają bo taka jest wola Boża.