  • 11. Data: 2009-12-31 12:05:03
    Temat: Re: Rozbieżność cen w dużej sieci sklepów
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-31 10:45, Tomek pisze:

    > To zależy tylko od klasy producenta - jeśli jest wysoka,
    > to możliwe że Kaziu ucieszy się z czekającej go podróży :-)

    No prawie masz rację, tylko raczej nie zależy to od 'klasy producenta' a
    od 'kasy' jaką Pan Kazio może przynieść producentowi.
    W przypadku trzech telewizorów nawet tego 'odpierdol się' nie usłyszy.

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-12-31 13:35:04
    Od: BK <b...@g...com>

    On 31 Gru, 08:49, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Żartujesz? Przecież omawiamy *konkretną* sytuację w które sklep oferuje
    > w prowadzonym pod swoją marką e-sklepie taki sam towar ale w niższej
    > cenie.

    Zartujesz - i myslisz, ze zadna sensowna siec sprzedazy nie jest w
    stanie policzyc, ze dochod X ze sprzedazy telewizora kanalem
    tradycyjnym uzyska przy marzy 20%, a przy kanale intenetowym
    10%? ? ;-)

    Zauwazyles, ze juz nikt nie prowadzi sieci sprzedazy w oparciu o
    16kartkowy zeszyt w kratke?

    Nawet jeden przedsiebiorca jest w stanie skutecznie liczyc koszty "n"
    kanalow sprzedazy i pod kazdy kanal ustawiac odpowiednia marze.

    Kanalem internetowym wiele firm sprzedaje taniej, bo ten kanal jest
    tanszy. Nic nie stoi na przeszkodzie, zeby sprzedawac takze kanalem
    tradycyjnym - drozszym.

  • 13. Data: 2009-12-31 13:42:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BK napisał(a):

    > Kanalem internetowym wiele firm sprzedaje taniej, bo ten kanal jest
    > tanszy. Nic nie stoi na przeszkodzie, zeby sprzedawac takze kanalem
    > tradycyjnym - drozszym.

    Moim zdaniem to tak nie dziala bo sam fakt istnienia kanlu sprzedazy
    *tanszego* wplywa na zachowania potencjalnych klientow kanalu
    tradycyjnego. W ogolnym rozrachunku taka firma traci.

    j.

  • 14. Data: 2010-01-02 12:20:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Dec 2009, SzalonyKapelusznik wrote:

    > No tak. Bo jak wiadomo sklep nie moze byc jednoczesnie dystrybutorem.
    > A dystrybutorzy jak wiadomo nie moga negocjowac z producentem/glownym
    > importerem/ cen zakupu.

    Tacy dystrybutorzy, o ile *ich* dostawca jest rozsądny (i nie widzi
    powodu aby poddać się "dyktatowi sprzedawcy") miewają za to dość ostre
    limity sprzedaży detalicznej.
    I co ciekawsze - niektórym z nich trudno pojąć "dlaczego", kiedyś
    była tu dyskusja z gościem którego dostawca łupnął coś 50 000 zł
    kary umownej (i nie mógł zrozumieć "za co").

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-01-02 12:26:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Dec 2009, januszek wrote:

    > Moim zdaniem to tak nie dziala bo sam fakt istnienia kanlu sprzedazy
    > *tanszego* wplywa na zachowania potencjalnych klientow kanalu
    > tradycyjnego. W ogolnym rozrachunku taka firma traci.

    ...tylko o ile jest monopolistą.
    "Taka firma" musi konkurować nie tylko z fizycznymi sklepami, ale
    *również* sprzedawcami internetowymi. I NIE MOŻE konkurować ceną
    ze sklepu "fizycznego" ze sprzedawcami internetowymi.

    Jak chciałeś napisać, że część klientów ze "sklepu fizycznego" poszła
    do "sklepu internetowego" to być może masz rację.
    Firma nie zarobiła wyższej prowizji, ale też zmniejszyła koszty
    magazynowania (bo klienci "internetowi") dostają wyłącznie już
    zamówiony towar, a nie "na zapas"). Ale to dopiero wstęp.
    Mie uwzględniłeś drobiazgu - czy ci co poszli, w razie jakby nie mieli
    wyboru w postaci "punktu wydawania towarów sklepu internetowego"
    nie poszliby do konkurencji "internet only".
    I to jest p. odniesienia, IMO właściwy :D

    pzdr, Gotfryd