-
1. Data: 2008-03-13 19:53:25
Temat: Reseller - zadnych praw ?
Od: "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam>
Prowadzę firmę komputerową gdzie sprzedaję głównie notebooki, monitory,
nawigacje itp.
Coraz częściej zdarza się, że otrzymuję z hurtowni wadliwy towar, np.
uszkodzony mechanicznie twardy dysk, notebook z wadami matrycy (wypalone
pixele), sprzęt oryginalnie zapakowany.
Dzisiaj klient kupował monitor LCD 19" i po wypisaniu gwarancji i wydaniu
paragonu zażyczył sobie aby jednak sprawdzic jak działa. Po otwarciu kartonu
i wyjęciu monitora okazało się , ze ma pękniętą matrycę - tak jakby coś od
środka ją wypchnęło. Klientowi wydałem drugi monitor i jestem prawie 600 zł
do tyłu nie z mojej winy. Karton i styropiany były nietkniete więc
uszkodzenie w transporcie odpada. Monitor juz musiał taki byc zapakowany na
produkcji. Hurtownia nie przyjmie sprzetu serwis równiez - takich przypadków
jest kilka w roku.
Federacja konsumentów chroni klienta ostatecznego ale nie spotkałem sie z
żadnym prawem chroniącym resellera.
Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?
Pozdrawiam
Jacek
-
2. Data: 2008-03-13 19:56:57
Temat: Re: [OT] Reseller - zadnych praw ?
Od: "Piotr C." <k...@g...com>
Jacek wrote:
> Dzisiaj klient kupował monitor LCD 19" i po wypisaniu gwarancji i wydaniu
> paragonu zażyczył sobie aby jednak sprawdzic jak działa. Po otwarciu
> kartonu
> i wyjęciu monitora okazało się , ze ma pękniętą matrycę - tak jakby coś od
> środka ją wypchnęło.
Jaki producent?
pozdr.
-
3. Data: 2008-03-13 20:20:43
Temat: Re: Reseller - zadnych praw ?
Od: zly <b...@p...fm>
Dnia Thu, 13 Mar 2008 20:53:25 +0100, Jacek napisał(a):
> Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?
'odsprzedaj' jakiemus znajomemu i niech on reklamuje. Oczywiscie umow sie z
nim wczesniej. Jak wymienia to ok, jak nie to i tak nic nie tracisz
--
marcin
-
4. Data: 2008-03-13 20:54:05
Temat: Re: Reseller - zadnych praw ?
Od: Markus Sprungk <m...@g...com>
Jacek napisał(a):
> Prowadzę firmę komputerową gdzie sprzedaję głównie notebooki, monitory,
> nawigacje itp.
> Coraz częściej zdarza się, że otrzymuję z hurtowni wadliwy towar, np.
> uszkodzony mechanicznie twardy dysk, notebook z wadami matrycy (wypalone
> pixele), sprzęt oryginalnie zapakowany.
> Dzisiaj klient kupował monitor LCD 19" i po wypisaniu gwarancji i wydaniu
> paragonu zażyczył sobie aby jednak sprawdzic jak działa. Po otwarciu kartonu
> i wyjęciu monitora okazało się , ze ma pękniętą matrycę - tak jakby coś od
> środka ją wypchnęło. Klientowi wydałem drugi monitor i jestem prawie 600 zł
> do tyłu nie z mojej winy.
Jak to jesteś "do tyłu"? W tej Twojej hurtowni nie słyszeli o pojęciu
"przedsprzedaż"? Reklamujesz z tytułu DOA i po sprawie
.
> Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?
Unikać małych hurtowni i współpracować z dużymi graczami gdzie nie ma
takich problemów
--
Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
ICQ: 79050392 m...@g...com
Tlen: msprungk
GG: 1447098
-
5. Data: 2008-03-13 21:42:54
Temat: Re: Reseller - zadnych praw ?
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Jacek pisze:
> Dzisiaj klient kupował monitor LCD 19" i po wypisaniu gwarancji i wydaniu
> paragonu zażyczył sobie aby jednak sprawdzic jak działa. Po otwarciu
> kartonu
> i wyjęciu monitora okazało się , ze ma pękniętą matrycę - tak jakby coś od
> środka ją wypchnęło. Klientowi wydałem drugi monitor i jestem prawie 600 zł
> do tyłu nie z mojej winy. Karton i styropiany były nietkniete więc
> uszkodzenie w transporcie odpada. Monitor juz musiał taki byc zapakowany na
> produkcji. Hurtownia nie przyjmie sprzetu serwis równiez - takich
> przypadków
> jest kilka w roku.
> Federacja konsumentów chroni klienta ostatecznego ale nie spotkałem sie z
> żadnym prawem chroniącym resellera.
> Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?
W tym przypadku masz świadka, a - jak rozumiem - karton był oryginalnie
zapakowany. Kierujesz więc roszczenie do swojego sprzedawcy, a jak nie
to do sądu i masz duże szanse na wygraną.
M.
-
6. Data: 2008-03-13 21:48:15
Temat: Re: Reseller - zadnych praw ?
Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>
> Karton i styropiany były nietkniete więc
> uszkodzenie w transporcie odpada. Monitor juz musiał taki byc zapakowany na
> produkcji. Hurtownia nie przyjmie sprzetu serwis równiez - takich
> przypadków
> jest kilka w roku.
>
Próbowałeś reklamować w hurtowni ? Czy tylko twierdzisz że nie pomogą ?
Niedawno klient zamówił u mnie urządzenie wielofunkcyjne kwota ok 800 zł
firmy Samsung. Przyszło Zapakowane bez widocznych uszkodzeń na zewnątrz.
Serwisant pojechał zamontować sprzęt dla klienta i po otwarciu okazało
się ze jest pęknięta szyba pod klapą skanera (na klapie nie było
uszkodzeń). W ten sam dzień wykonałem telefon do dystrybutora który
podał mi kontakt do Samsunga gdzie mam zadzwonić. Procedura wyglądała
tak że musiałem wysłać ksero dowodu zakupu + fotki opakowania w którym
była dostarczona przesyłką oraz klapy skanera i pękniętej szyby.
Wszystko odbyło się w trybie przedsprzedażowym . Samsung przelał kwotę z
kopi FVAT na moje konto i kurier zabrał drukarkę. Wszystko trwało ok 14
dni.
-
7. Data: 2008-03-14 09:19:29
Temat: Re: Reseller - zadnych praw ?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 13 Mar 2008, Jacek wrote:
> Prowadzę firmę komputerową gdzie sprzedaję głównie notebooki, monitory,
> nawigacje itp.
> Coraz częściej zdarza się, że otrzymuję z hurtowni wadliwy towar
[...]
> Federacja konsumentów chroni klienta ostatecznego ale nie spotkałem sie z
> żadnym prawem chroniącym resellera.
Czekaj no, zajmujesz się handlem i nawet Kodeksu Cywilnego nie
przeczytałeś?
> Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?
Primo: rękojmia. Sprawdzić umowę, sprawdzić zapisy na f-rze.
I sprawdzić zapis w Kodeksie Cywilnym ;)
Znana mi z autopsji hurtownia dawała coś 5 dni (rękojmi, gwarancja
była różna), fakt że wymagało to sprawdzenia towaru *przy przyjęciu*
a nie *przy wydaniu* (jak sobie poleżał miesiąc na półce).
Secundo: ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów.
Przyjmuje się reklamację konsumencką i dawaj z "roszczeniem zwrotnym"...
Acha: przeczytać ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów ;)
Tertio: umowa.
Jak umowa zawiera zapis że rękojmia jest wyłączona, gwarancji nie dają
a roszczenia uznają tylko na drodze wyroku sądowego, to należy sprawdzić
czy opłaca się stracić co jakiś czas 600 zł czy jednak taniej będzie
zmienić dostawcę na droższego o parę procent.
BTW: tak, tak, wszelkie "przepisy o ochronie" *kosztują*!
Ani gwarancja, ani rękojmia, ani żadna inna forma akceptowanej reklamacji
*nie jest* za darmo. Zawarta jest w cenie.
pzdr, Gotfryd
-
8. Data: 2008-03-14 13:26:37
Temat: Re: Reseller - zadnych praw ?
Od: mvoicem <m...@g...com>
Gotfryd Smolik news wrote:
> On Thu, 13 Mar 2008, Jacek wrote:
>
>> Prowadzę firmę komputerową gdzie sprzedaję głównie notebooki, monitory,
>> nawigacje itp.
>> Coraz częściej zdarza się, że otrzymuję z hurtowni wadliwy towar
> [...]
>> Federacja konsumentów chroni klienta ostatecznego ale nie spotkałem sie z
>> żadnym prawem chroniącym resellera.
>
> Czekaj no, zajmujesz się handlem i nawet Kodeksu Cywilnego nie
> przeczytałeś?
>
>> Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?
>
> Primo: rękojmia. Sprawdzić umowę, sprawdzić zapisy na f-rze.
> I sprawdzić zapis w Kodeksie Cywilnym ;)
> Znana mi z autopsji hurtownia dawała coś 5 dni (rękojmi, gwarancja
> była różna), fakt że wymagało to sprawdzenia towaru *przy przyjęciu*
> a nie *przy wydaniu* (jak sobie poleżał miesiąc na półce).
> Secundo: ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów.
> Przyjmuje się reklamację konsumencką i dawaj z "roszczeniem zwrotnym"...
Tutaj problem chyba w tym, że karta gwarancyjna została wypisana (czyli dla
hurtowni/producenta towar przestał być nowy), za to reklamacji klienta nie
było. (Ja bym się na miejscu popukał w czoło jakby mi ktoś kazał w takiej
sytuacji pisać reklamację). Więc sytuacja jakaś taka ... patowa :).
p. m.
-
9. Data: 2008-03-14 15:18:38
Temat: Re: [OT] Reseller - zadnych praw ?
Od: "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam>
Użytkownik "Piotr C." <k...@g...com> napisał
> Jaki producent?
Hyundai
Pozdrawiam
Jacek
-
10. Data: 2008-03-14 15:21:08
Temat: Re: Reseller - zadnych praw ?
Od: "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam>
Użytkownik "Markus Sprungk" <m...@g...com> napisał
> Jak to jesteś "do tyłu"? W tej Twojej hurtowni nie słyszeli o pojęciu
> "przedsprzedaż"? Reklamujesz z tytułu DOA i po sprawie
Z góry założyłem, że nie pomoga a jednak odpowiedzieli na moje zgłoszenie i
mam wypełnic specjalny formularz.
Czyli moze jest jakaś nadzieja.
> Unikać małych hurtowni i współpracować z dużymi graczami gdzie nie ma
> takich problemów
To duza hurtownia a nawet dystrybutor.
Pozdrawiam
Jacek