eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReseller - zadnych praw ?Re: Reseller - zadnych praw ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!newsfeed.neos
    trada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!news.tpi.pl!localhost!smo
    lik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reseller - zadnych praw ?
    Date: Fri, 14 Mar 2008 10:19:29 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0803141012320.2668@athlon64>
    References: <frc0r7$7hm$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1205487325 19198 83.16.62.66 (14 Mar 2008
    09:35:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 14 Mar 2008 09:35:25 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <frc0r7$7hm$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@[athlon64]
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:522016
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 13 Mar 2008, Jacek wrote:

    > Prowadzę firmę komputerową gdzie sprzedaję głównie notebooki, monitory,
    > nawigacje itp.
    > Coraz częściej zdarza się, że otrzymuję z hurtowni wadliwy towar
    [...]
    > Federacja konsumentów chroni klienta ostatecznego ale nie spotkałem sie z
    > żadnym prawem chroniącym resellera.

    Czekaj no, zajmujesz się handlem i nawet Kodeksu Cywilnego nie
    przeczytałeś?

    > Macie moze jakieś pomysły jak sobie radzic w takich sytuacjach ?

    Primo: rękojmia. Sprawdzić umowę, sprawdzić zapisy na f-rze.
    I sprawdzić zapis w Kodeksie Cywilnym ;)
    Znana mi z autopsji hurtownia dawała coś 5 dni (rękojmi, gwarancja
    była różna), fakt że wymagało to sprawdzenia towaru *przy przyjęciu*
    a nie *przy wydaniu* (jak sobie poleżał miesiąc na półce).
    Secundo: ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów.
    Przyjmuje się reklamację konsumencką i dawaj z "roszczeniem zwrotnym"...
    Acha: przeczytać ustawę o ochronie niektórych praw konsumentów ;)
    Tertio: umowa.
    Jak umowa zawiera zapis że rękojmia jest wyłączona, gwarancji nie dają
    a roszczenia uznają tylko na drodze wyroku sądowego, to należy sprawdzić
    czy opłaca się stracić co jakiś czas 600 zł czy jednak taniej będzie
    zmienić dostawcę na droższego o parę procent.
    BTW: tak, tak, wszelkie "przepisy o ochronie" *kosztują*!
    Ani gwarancja, ani rękojmia, ani żadna inna forma akceptowanej reklamacji
    *nie jest* za darmo. Zawarta jest w cenie.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1