  • 11. Data: 2007-07-25 20:48:08
    Temat: Re: Replika broni z II WS
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 25 lipca 2007 15:52
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f87ki5$sh9$1@opal.futuro.pl>):

    > nie mozna z niej strzelac, znaczy sie nie moze byc mozliwosci oddania z
    > niej strzalu i tyle

    Czyli bagnet może być....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 12. Data: 2007-07-25 20:56:06
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 25 lipca 2007 22:33
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f88cas$dog$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Jedynym ograniczeniem jest wymontowanie z
    > niego uzbrojenia lufowego o kalibrze do 20 mm.

    A dziadkowi granat też wzięli... Nie wiem czemu, on był tylko zaczepny...
    Dziadek rzucał i wiedział jakie wojsko idzie... A teraz kto mu powie?
    Wszystko tajemnica....

    > Z rakietą balistyczną podobnie. Sam takie w młodości robiłem w wersji
    > mikro i latały na kilkadziesiąt metrów.

    Ty.... A oglądałeś Czterech Pancernych? Jakbyśmy dwa takie czołgi mieli, to
    byśmy se sami te wojnę wygrali....

    Ale to nic, kupiliśmy se z dziadkiem Młodego Technika i na podwórzu
    perszinga stawiamy! Mówię ci - jak pieprznę!!! ...to się mogę tylko o jedną
    kaczkę pomylić!

    BP NMSP....

  • 13. Data: 2007-07-26 00:08:10
    Od: emil <e...@g...com>

    > Posiadanie karabinu czy pistoletu jest zabronione. Ale armatę czy
    > myśliwiec możesz sobie legalnie posiadać. Jedynym ograniczeniem jest
    > wymontowanie z niego uzbrojenia lufowego o kalibrze do 20 mm.

    Czy to oznacza że można mieć zabudowane działko np. 23 mm a karabiny np.
    pólcalówki trzeba wyprówać ze skrzydeł myśliwca ?

  • 14. Data: 2007-07-26 00:45:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "emil" <e...@g...com> napisał w wiadomości

    Tak. Ustawodawca po prostu uznał, że raczej nikt nie będzie z działkiem
    latał i napadów robił. Przy czym zastrzegam, że nie wiem z czego ta granica
    wynika. Odpisując Ci zajrzałem do Ustawy o broni i tam tego nie ma. Tego,
    że na działo czy moździerz ustawiony przed domem zezwolenia nie potrzeba,
    wiem z dość wiarygodnych ust. Ale teraz sie sam zastanawiam, z czego to
    wynika.

  • 15. Data: 2007-07-26 07:23:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "oscar" <o...@o...com> napisał w wiadomości

    > Zmierzam do tego, ze jezeli ktos mi wykona replike broni, a nie daj Bog,
    > ktos ja podwedzi to na upartego znajdzie sposob na jej przerobienie -
    > sadze, ze natura ludzka jest taka, ze wszystko moze zdzialac jak sie
    > uprze ;)

    to juz bylby problem przerbiajacego, a nie twoj, takze o to bym sie na
    twoim miejscu nie martwil

    co do reszty pytan, to juz musialbys sie zaglebic w ustawe i poczytac, czy
    oba te parametry (lufa i iglica) musza byc spelnione aby to byla normalna
    replika, czy wystarczy tylko jeden, ja wiem ze w przypadku duzych broni,
    dziala czy czolgi, oba te punkty sa spelnione

  • 16. Data: 2007-07-26 08:33:05
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2007 02:45:47 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale teraz sie sam zastanawiam, z czego to
    > wynika.

    Pewnie właśnie z tego że go nie schowasz za pazuchą i nie pójdziesz
    do banku zrobić napad ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 17. Data: 2007-07-26 11:52:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:eu7fae8rnx3d$.jhixvhf8aof7$.dlg@40tude.net...

    > Pewnie właśnie z tego że go nie schowasz za pazuchą i nie pójdziesz
    > do banku zrobić napad ;-)

    Z praktycznej strony bardzo sensowne wyjaśnienie. ja szukam teoretycznego
    wyjaśnienia. Z cała pewnością wiem, że armatę czy moździerz bez zezwolenia
    przed domem można sobie spokojnie przechowywać. Inaczej ta broń nie mogła
    by być eksponowana w plenerowych ekspozycjach, bowiem naruszało by to
    przepisy ustawy.

  • 18. Data: 2007-07-26 12:50:23
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2007 21:47:27 +0200, oscar napisał(a):

    > Akurat ja chcialbym miec ta iglice aby moznabylo "odpalic" naboje typu
    > "dummy". Czyli musialbym moze wykonac lufe ze wspawaneym pretem w srodku
    > albo cos takiego, albo z walka, zespawanego z korpusem etc
    > Dobrze kombinuje?

    Zgodnie z ustawą nie możesz mieć bez zezwolenia broni która akustycznie
    imituje normalną - bo inaczej każdy kto Cię zobaczy będzie mógł uznać
    że strzelasz bronią ostrą i w obronie własnej Cię zastrzelić.

    Art 6a pkt 2

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 19. Data: 2007-07-26 17:27:50
    Od: "oscar" <o...@o...com>

> [...]
    > imituje normalną - bo inaczej każdy kto Cię zobaczy będzie mógł uznać
    > że strzelasz bronią ostrą i w obronie własnej Cię zastrzelić.

    Nie wiem jak brzmi bron gazowa - jak to jest w jej przypadku? Chyba brzmi
    podobnie :/

    Wiec jak to jest?

    Moze trzebaby do kogos napisac :) ...kogos konkretnego kto dalby za to glowe
    ;)

  • 20. Data: 2007-07-27 08:18:13
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2007 19:27:50 +0200, oscar napisał(a):

    > Nie wiem jak brzmi bron gazowa - jak to jest w jej przypadku? Chyba brzmi
    > podobnie :/
    >
    > Wiec jak to jest?

    Ten punkt odnosi się wyłącznie do broni pozbawianej cech użytkowych.
    Więc chyba nie obowiązuje broni, które same z siebie nigdy nie były
    bronią palną - np. pistoletów startowych czy gazowych.

    Pozdrawiam,
    Henry