  • 61. Data: 2022-09-07 21:27:22
    Temat: Re: Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    Od: KIKI <a...@a...com>

    On 07.09.2022 18:39, Robert Tomasik wrote:

    > Ale skoro mają nosić, to chyba lepiej tę nowoczesną :-)

    Też tak myślę.
    Gdyby w takiej Ukrainie ludzie mieli broń powszechnie, to jak by się
    potoczyła inwazja?
    Nie da się zbombardować całego kraju ani zająć terenu przy pomocy
    150-200k wojska. To za mało. Rosja by potrzebowała milion jak nie dwa. W
    każdej byłby ruch oporu i nawet sztucery by wystarczyły żeby skutecznie
    się bronić.

  • 62. Data: 2022-09-08 01:42:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-07, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > może gorzej?
    >
    > b) czy minister zrealizuje wolę posłów? Bo na razie wychodzi, ze oni
    > chca pozwolic na bron czarnoprochową, a na wiatrowki niezbyt.

    > Ale co proponujesz - zeby chodzili z nowoczesnymi wiatrowkami?
    >
    > Bo na razie wola posłów jest taka, zeby obywatel chodzil bezbronny,
    > widac wierzą w siłę Policji.
    >
    > I tak prawde mówiąc ... ciekawe ile byloby ofiar, gdyby tak kazdy mogl
    > kupic bron. Bo po pijaku, bo sie na sąsiada wkurzyl, bo mu ktos droge
    > zajechal, bo sie jej wydawało, bo sasiad grillem smrodzi,
    > albo bo policjant bije niewinna osobe :-P

    Ciekawe ile byłoby trupów w błachych spotkaniach z policją, bo przeciez
    zawsze nawalony awanturnik może mieć broń. W sytuacji najmniejszych
    wątpliwości będą strzelać w obawie o własne zycie. I w sumie trudno się
    będzie im dziwić.

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2022-09-08 10:07:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 07 Sep 2022 23:42:37 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > zawsze nawalony awanturnik może mieć broń. W sytuacji najmniejszych
    > wątpliwości będą strzelać w obawie o własne zycie. I w sumie trudno się

    Taka tam scena z USA
    https://www.youtube.com/watch?v=7Ooa7wOKHhg

    i wiekszy widok - tylko nie wiedziec czemu uciety
    https://www.youtube.com/watch?v=OflGwyWcft8

    Mogl sie policjant uwazac za zagrozonego, czy nie mogl?

    Prokurator, widac dla dobra policjanta, postawil mu zarzuty :-)
    A co tam - nie postawi, to wybory przegra, postawi, to przysiegli
    sprawiedliwie ocenia :-)

    J.

  • 64. Data: 2022-09-08 10:15:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Sep 2022 21:27:22 +0200, KIKI wrote:
> [...]
    > 150-200k wojska. To za mało. Rosja by potrzebowała milion jak nie dwa. W
    > każdej byłby ruch oporu i nawet sztucery by wystarczyły żeby skutecznie

    Na sztucery wystarcza ckm w bmp. Chyba, ze obroncy bardziej
    zdyscyplinowani i poczekaja az ktos ten bmp opusci.

    Tylko wiesz - tam czesc rusofilna, to moze zamiast czekac na wojsko,
    referendum zorganizuja. Albo wladze na taczkach wywiozą.

    I ciekawe - bedzie spokoj jak na westernowych filmach, czy wojna
    domowa.

    W Somalii wzgledny spokoj, mozna nawet bez broni po ulicach chodzic.

    J.

  • 65. Data: 2022-09-08 10:16:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Sep 2022 19:09:45 +0200, Kviat wrote:

    > Mają nie nosić.
    >
    > Serio uważasz, że jakiś prawacki faszystowski kibol powinien nosić broń?
    > Znowu ci się pogorszyło?

    A lewacki antyfaszysta ma byc bezbronny?

    J.

  • 66. Data: 2022-09-08 10:28:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Sep 2022 16:46:30 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To jest jedna określona osoba, a nie zespół polityków.

    To jest czesto zespol urzednikow w ministerstwie, a minister ...
    ciekawe czy czyta co podpisuje.

    Ale ... jeden polityk, a prezes go lubi albo nie lubi.
    Chyba lubi, skoro jest ministrem.

    > Bo lobby tych zainteresowanych wiatrówkami ponad 17J jest niewielkie.

    A do czego sie nadaje mocniejsza wiatrowka, a do czego sie nie nadaje
    slabsza?

    > Nie, żeby nosili nowoczesne pistolety. Przed wojną broń się w
    > starostwach rejestrowało i jakoś nie mordowano się nagminnie.

    Moze po prostu kupowal i rejestrowal pan szlachcic, a reszta holoty
    ... no ciekawe - pistolety byly za drogie, policmajster im zycie
    obrzydzal, bo chyba nie mogl odmowic rejestracji?

    A moze po prostu Policja byla lepsza i szary obywatel broni nie
    potrzebował?

    > Przestępcy
    > nei martwią się o pozwolenia, zaś niewiele przestępstw jest popełnianych
    > z legalnej broni.

    No, to jak bedzie duzo legalnej, to bedzie przestepcom latwiej o
    nielegalną.

    Patrz na USA - tam nawet rejestrowac nie trzeba bylo, a jak to obecnie
    wyglada. I jakby wygladalo, gdyby nie zapis w konstytucji, lobby
    producentow, no i spora grupa obywateli, ktorej sie to podoba.
    Ale jednak srube po kawałku przykręcają.

    > Też nie. Przepisy są tak luźne teraz, ze niemal każdy może mieć bron.

    I co - moge wystapic pod haslem "do obrony", czy musze uzasadnic ?

    > Każdy może - czarnoprochową. I co?

    Moze nie kazdy wie. Albo policja utrudnia nabycie prochu.

    Tak czy inaczej - malo tej broni, to incydentow malo.

    J.

  • 67. Data: 2022-09-08 12:12:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Sep 2022 16:46:30 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przed wojną broń się w
    > starostwach rejestrowało i jakoś nie mordowano się nagminnie.

    Masz wyjątkowo dobrą pamięć. Mnie jeszcze w tamtym czasie nawet nie było w
    planach, dlatego wiedzę o nich zazwyczaj czerpię z pogardzanej przez Ciebie
    prasy.

    "Dlatego skala przestępczości w II RP była wprost przerażająca. Trudno
    sobie dzisiaj to wyobrazić, ale II RP przypominała chwilami mrożące krew w
    żyłach sceny z hollywoodzkich filmów o Dzikim Zachodzie. Napady rabunkowe
    na wsiach były na porządku dziennym. Można było takiego napadu spodziewać
    się w każdej polskiej wiosce i to zarówno w dzień, jak i w nocy. Włościanie
    od początku lat 20. XX w. w wielu miejscach Polski powoływali własne służby
    uzbrojone w kije, widły, a także broń palną, której wtedy nie brakowało po
    wojennych zawieruchach. Walki były czasami bardzo bezwzględne, a na
    napastnikach dokonywano brutalnych samosądów. Przychodziło to obrońcom
    wiejskiego mienia tym łatwiej, że agresorzy także nie przebierali w
    środkach i przy okazji napadu nie oszczędzali napadniętych. Mordy były na
    porządku dziennym."

    https://kurierostrowski.pl/2021/06/08/przestepczosc-
    w-ii-rp-z-cyklu-droga-przez-niepodleglosc/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 68. Data: 2022-09-08 12:15:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Sep 2022 12:02:10 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > ludzie zamiast do ochrony osobistej nosić
    > nowoczesną broń - bo p oto inżynierowi nad nią pracowali - to noszą
    > konstrukcje z "dzikiego zachodu".

    Nie uwierzysz, ale większość ludzi nie chodzi z bronią i nie czuje z tego
    powodu żadnego dyskomfortu; śmiem twierdzić, że nawet o tym nie myśli.
    Masz dość specyficzne zainteresowania i uważasz, że reszta populacji też je
    podziela.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 69. Data: 2022-09-08 12:17:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Sep 2022 14:32:31 +0200, KIKI napisał(a):

    > Nie można dawać drukując
    > pieniądze.

    Przecież drukują i dają.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 70. Data: 2022-09-08 12:19:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Sep 2022 12:10:27 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > teraz naprawdę
    > nie ma za bardzo na kogo zagłosować.

    A mogli nie zabierać ubeckich emerytur i nie miałbyś żadnych dylematów.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl