  • 71. Data: 2022-09-08 15:44:48
    Temat: Re: Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Sep 2022 12:17:02 +0200, Olin wrote:

    > Przecież drukują i dają.

    No i sa skutki.
    Jaruzelski tez drukowal i dawal i wydawalo mu sie, ze walczy z
    inflacja :-)

    J.

  • 72. Data: 2022-09-08 16:27:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.09.2022 o 12:19, Olin pisze:

    > A mogli nie zabierać ubeckich emerytur i nie miałbyś żadnych
    > dylematów.

    Miałbym mniejszy. Mnie nie tyle chodzi o to, co zrobili, tylko jak. Nie
    dość, ze zabrali losowym osobom, to w dodatku w taki sposób, że
    pokrzywdzeni nie mogą tego praktycznie dochodzić przed sądem. No i sam
    sposób uchwalenia też pozostawia sporo do życzenia. Teraz trzeba będzie
    głosować nie za kimą, a przeciwko temu, by jedna partia miała większość.

    --
    Robert Tomasik

  • 73. Data: 2022-09-08 17:32:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.09.2022 o 10:28, J.F pisze:

    > To jest czesto zespol urzednikow w ministerstwie, a minister ...
    > ciekawe czy czyta co podpisuje. Ale ... jeden polityk, a prezes go
    > lubi albo nie lubi. Chyba lubi, skoro jest ministrem.

    Ale można go ewentualnie ścigać.

    > A do czego sie nadaje mocniejsza wiatrowka, a do czego sie nie
    > nadaje slabsza?

    Słabsza nadaje się do strzelania na dystansie do 10 metrów. To są
    konkurencje olimpijskie preferowane przez PZSS. Z mocniejszych można
    strzelać dalej. W innych krajach są różne konkurencje. Przykładowo
    metalowe figurki zwierzątek i udajesz myśliwego. U nas zabawa nie znana,
    bo na dystansie 10 metrów nie mająca głębszego sensu.

    > Moze po prostu kupowal i rejestrowal pan szlachcic, a reszta holoty
    > ... no ciekawe - pistolety byly za drogie, policmajster im zycie
    > obrzydzal, bo chyba nie mogl odmowic rejestracji?

    To się rejestrowało, jak samochód.

    > A moze po prostu Policja byla lepsza i szary obywatel broni nie
    > potrzebował?

    Może. Ale mieli dość sporo. Jak nas Niemcy zaatakowali, to spalono
    rejestry i masa tej broni trafiła do partyzantki.

    > No, to jak bedzie duzo legalnej, to bedzie przestepcom latwiej o
    > nielegalną.

    Teraz też nie jest trudno.

    > Patrz na USA - tam nawet rejestrowac nie trzeba bylo, a jak to
    > obecnie wyglada. I jakby wygladalo, gdyby nie zapis w konstytucji,
    > lobby producentow, no i spora grupa obywateli, ktorej sie to podoba.
    > Ale jednak srube po kawałku przykręcają.

    > I co - moge wystapic pod haslem "do obrony", czy musze uzasadnic ?

    Możesz sam sobie założyć stowarzyszenie, wpisać cel kolekcjonerski i
    wystąpić o pozwolenie do kolekcjonowania. Pewnie ze trzy miesiące na to
    trzeba.

    > Moze nie kazdy wie. Albo policja utrudnia nabycie prochu.
    > Tak czy inaczej - malo tej broni, to incydentow malo.

    Czarno-prochowej taka masa, że nikt ich na strzelnice nie chce wpuszczać.

    --
    Robert Tomasik

  • 74. Data: 2022-09-08 18:59:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Sep 2022 17:32:21 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale można go ewentualnie ścigać.

    Eee tam. Skoro ustawa scedowala to na niego, to zarządził wedle
    swojego zdania.

> [...]
    > metalowe figurki zwierzątek i udajesz myśliwego. U nas zabawa nie znana,
    > bo na dystansie 10 metrów nie mająca głębszego sensu.

    Chodzi o figurki naturalnej wielkosci?

    Ale ale ... ile J ma paintball ?

    > To się rejestrowało, jak samochód.

    A znajdziesz statystyki ile tej broni bylo zarejestrowane?

    Bo nastepne pytanie ... czemu tak malo ..

    > Może. Ale mieli dość sporo. Jak nas Niemcy zaatakowali, to spalono
    > rejestry i masa tej broni trafiła do partyzantki.

    Czyli ile osob mialo bron? 50%, 10%, 1% ?

    > Teraz też nie jest trudno.

    Z tym, ze teraz mozecie aresztowac za samo posiadanie.

    > Możesz sam sobie założyć stowarzyszenie, wpisać cel kolekcjonerski i
    > wystąpić o pozwolenie do kolekcjonowania. Pewnie ze trzy miesiące na to
    > trzeba.

    Ale "do obrony" to nie przejdzie, musze klamac ?
    A moge potem nosic do obrony, czy nie bardzo ?

    A musze zakladac stowarzszenie ? (jednoosobowe ?)
    Bo w sumie ... moze i bym kupil troche kolekcjonersko ...
    Tylko te szafe trzeba by gdzies zmiescic ..

    > Czarno-prochowej taka masa, że nikt ich na strzelnice nie chce wpuszczać.

    Ja nie mam, Ty masz inną, koledzy z grupy ... chyba nie maja,
    znajomi nie maja, to moze to zludne wrazenie, ze jest masa ?

    A o co chodzi z tymi strzelnicami, co im sie nie podoba?

    A mozna z tego strzelac prochem bezdymnym? Czy da sie, ale nie wolno?

    J.

  • 75. Data: 2022-09-08 19:03:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Sep 2022 16:27:55 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Miałbym mniejszy. Mnie nie tyle chodzi o to, co zrobili, tylko jak. Nie
    > dość, ze zabrali losowym osobom, to w dodatku w taki sposób, że
    > pokrzywdzeni nie mogą tego praktycznie dochodzić przed sądem.

    Jak pisalem na wstepie - mogą. A nie, to w innym wątku było :-)

    > No i sam
    > sposób uchwalenia też pozostawia sporo do życzenia.

    A co tam bylo nie tak?
    Jesli ustawa, to chyba zgodnie z przewidzianym trybem ?

    > Teraz trzeba będzie
    > głosować nie za kimą, a przeciwko temu, by jedna partia miała większość.

    Pewnie samo wyjdzie. I bedzie koalicja.

    Ba - przeciez juz od dawna jest.

    J.

  • 76. Data: 2022-09-08 21:18:27
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Możesz sam sobie założyć stowarzyszenie, wpisać cel kolekcjonerski i
    > wystąpić o pozwolenie do kolekcjonowania.

    Dziecko drogie, nie możesz.
    Aby założyć stowarzyszenie, to jak nazwa wskazuje, potrzebujesz
    towarzystwa. Czyli musisz znaleźć jeszcze dwóch (lub jeszcze sześciu)
    pokrzywionych "miłośników" broni.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 77. Data: 2022-09-09 11:28:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Sep 2022 16:27:55 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > pokrzywdzeni nie mogą tego praktycznie dochodzić przed sądem. No i sam
    > sposób uchwalenia też pozostawia sporo do życzenia.

    Jeremiady w juznecie na niewiele się zdadzą; lepiej skontaktować się z
    posłem, który ma wpływ na prawodawstwo i wyłożyć mu co i jak.

    https://amularczyk.pl/pl/kontakt/

    Internety podają, że z Elektrodowej 53 to kwadrans jazdy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 78. Data: 2022-09-09 11:39:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Sep 2022 16:27:55 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > w dodatku w taki sposób, że
    > pokrzywdzeni nie mogą tego praktycznie dochodzić przed sądem.

    Ach, okazuje się, że jednak się da i nawet się wygrywa:
    https://oko.press/dezubekizacja-tk-strasburg/

    No ale Ty konsekwentnie ostrzegasz przed pismakami, więc to na pewno tylko
    wymysły, które niewiele mają wspólnego z rzeczywistością.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 79. Data: 2022-09-10 17:37:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.09.2022 o 11:39, Olin pisze:

> [...]
    > No ale Ty konsekwentnie ostrzegasz przed pismakami, więc to na pewno tylko
    > wymysły, które niewiele mają wspólnego z rzeczywistością.

    Spróbuj zrozumieć, co tam jest napisane.

    --
    Robert Tomasik

  • 80. Data: 2022-09-12 13:20:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 10 Sep 2022 17:37:08 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Spróbuj zrozumieć, co tam jest napisane.

    Nie wiem, które słowa są dla Ciebie niezrozumiałe, ale ogólnie rzecz biorąc
    chodzi o to, że winny opóźnień jest przede wszystkim Trybunał Konsumpcyjny
    i przyznał za to odszkodowanie.

    W 2021 Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał przywrócenie emki do po wysokości
    przed 1.10.2017

    To sugeruje, że jednak da się dochodzić swoich praw przed sądem, a pisałeś,
    że nie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/