  • 51. Data: 2022-09-07 14:28:38
    Temat: Re: Reparacje wojenne od Niemiec mają szansę?
    Od: KIKI <a...@a...com>

    On 07.09.2022 13:12, J.F wrote:

    > Ale co proponujesz - zeby chodzili z nowoczesnymi wiatrowkami?
    >
    > Bo na razie wola posłów jest taka, zeby obywatel chodzil bezbronny,
    > widac wierzą w siłę Policji.

    Raczej politycy obawiają się ludu :-)

  • 52. Data: 2022-09-07 14:32:31
    Od: KIKI <a...@a...com>

    On 06.09.2022 18:53, J.F wrote:

    > A gdzie tam. Wygra raz w jawnych (Hitler raz wygral), zacznie zwalczac
    > przeciwnikow i wiecej nie przegra.

    Straszne to jest, że po wyborach może rodzić się taki autorytaryzm, że
    nie ma mechanizmu kontroli takich zachowań polityków.

    Granice populizmu też powinny być określone. Nie można dawać drukując
    pieniądze.

  • 53. Data: 2022-09-07 15:51:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Sep 2022 14:32:31 +0200, KIKI wrote:

    > Straszne to jest, że po wyborach może rodzić się taki autorytaryzm, że
    > nie ma mechanizmu kontroli takich zachowań polityków.

    Malymi kroczkami i przejmą.
    A Hitler zdaje sie robil duze.

    > Granice populizmu też powinny być określone. Nie można dawać drukując
    > pieniądze.

    Niby jest pare zabezpieczen, ale kto Prezesowi zabroni.
    Poza tym Tusk sp* sprawe - wisialby unijny limit :-(

    J.

  • 54. Data: 2022-09-07 16:17:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Sep 2022 14:25:20 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > w obecnej sytuacji tak, w sytuacji pewnej niezależności od partii już
    > niekoniecznie.

    > ale jakich starych - załóżmy, że on już jest, partia zmienia zdanie, sam
    > zaś nie zraził swoimi głosowaniami lokalnych wyborców, to to będzie miał
    > większą szansę na kolejną turę?

    Jednych nie zrazil, innych zrazil.
    Ale jeszcze ktos mu musi dac pieniadze na kampanie.

    No coz - z krajowego podworka mamy przyklad jednego senatora, co
    partie ogral, ale czy to dobry przyklad ...

    > jak ma 2 innych po ok 50%, tzn, że on nie ma nic co mogłoby przekonać ludzi.

    Ma. Po ok 50% mieli w poprzednich wyborach.

    A czy on od razu zyska 35%, zeby ich przegonic?
    Bo 20% nic nie daje, 30% raczej tez nic nie daje - chyba, ze jest
    jeszcze 4-ty kandydat sklonny do bezowocnego wydawania na kampanie,

    > poza pijarem - nie.

    > nie - PiS i PO musi znaleźć kupę rozpoznawalnych osób, albo musi się pod
    > nie zmienić, albo może zapomnieć o wygrywaniu. Teraz potrzebują
    > kilkanaście do kilkudziesięciu takich osób, by odnieść zwycięstwo, w
    > systemie większościowym muszą mieć przynajmniej kilkuset.

    Znajdą.

    > Patrzysz na
    > problem przez proste modele, a one proste nie są.

    Model jest prosty - JOW prowadzą do wyksztalcenia systemu
    dwupartyjnego.
    Nieco inaczej w UK, bo tam Szkocja bruzdzi.

    > PO ponieważ jest
    > spalone wśród centroprawicy, która była ich siłą napędową wcześniej
    > teraz sięga po lewicowego wyborcę, więc się zmienili, bo musieli, gdyż
    > rządząc swój naturalny elektorat zawiedli na całej linii.

    A ty proponujesz, zeby ocene partii zastapic rozpoznawaniem posła.

    > Bo walczyli o ten sam elektorat, to musieli się dogadać, albo byłby
    > problem.

    No ale widac - zgoda buduje, tylko trzeba to zrozumiec.

    A teraz widzisz - juz mowia o niezgodzie, czy sie to na opozycji nie
    zemsci dzielki Hondtowi, to zobaczymy, ale wyborcy maja pewien wybor
    miedzy tzw "lewicą" a PSL.

    Bylyby JOW, to jaki mialbys wybor ?

    > no i co z tego, że były, na listach istotne były 1-2 osoby, które robiły
    > wynik całej listy, a wchodzili mniej lub bardziej przypadkowo pozostali,
    > którzy są w 100% zależni od prezesa partii - tacy mierni, ale wierni.

    Moze narod nie ma ochoty analizowac szczegółow 20 kandydatow, wiec i
    tak glosuje na partię?

    Ale teoretycznie każdy kandydat moze sie wybic, i przysporzyc wiecej
    glosow.

    poza tym jak w okregu jest np 12 poslow, PiS zdobywa 5, to te 2
    lokomotywy to calkiem spory procent.

    > zależy, czy ktos ma wystartować w barwach partii, czy nie.

    A skad pieniadze na kampanie?
    Niby do zwrotu, ale trzeba wylozyc.

    > Ale jest też
    > druga kwestia, na ile partii zależy na przychylności danego kandydata.

    Ogolnie wiadomo - bardziej jej zalezy na "swoich".

    > Tu nagle wagiz tym, kto na ile decyduje nagle zmieniają swoje położenie.
    > Może nie są w równowadze, ale nie ma już takiej dysproporcji jak jest teraz.

    Ale teraz, pomijajac prog wyborczy, to szanse wejscia taki niezalezny
    kandydat ma. W JOW bedzie mial znikome.

    A kolejna sprawa - jak bedzie duzo niezaleznych ... dogadaja sie w
    trakcie kadencji? Czy Sejm bedzie sparalizowany ?

    > jeśli miałby się tym narazić wyborcom, to nie zagłosuje, bo będzie
    > wiedział, że nawet jeśli partia go drugi raz wystawi, to niestety ale
    > nie dostanie poparcia.

    Jednym sie narazi jak zaglosuje przeciw, innym jak zaglosuje za.
    Wiec raczej z wlasnym sumieniem i pogladami uzgodni.

    > no właśnie teraz tak jest - a tu masz wręcz przeciwnie, jeśli coś byłoby
    > skrajnie nie po myśli wyborców, to właśnie dlatego, że zagłosował
    > inaczej, będzie miał szanse na reelekcję i to już mniejsze będzie miało
    > znaczenie z ramienia jakiego ugrupowania będzie startował.

    Pod warunkiem, ze to przewazy, i ze sie dostanie.

    W Senacie jeden taki przypadek sie zdarzyl ...

    J.

  • 55. Data: 2022-09-07 16:46:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.09.2022 o 13:12, J.F pisze:

    > I zabraniam replik kijów do baseball, a kijów nie zabraniamy ?:-)
    >
    > No ale:
    > a) skad pewnosc, ze minister by lepiej rozporządził?
    > może gorzej?

    To jest jedna określona osoba, a nie zespół polityków.

    > b) czy minister zrealizuje wolę posłów? Bo na razie wychodzi, ze oni
    > chca pozwolic na bron czarnoprochową, a na wiatrowki niezbyt.

    Bo lobby tych zainteresowanych wiatrówkami ponad 17J jest niewielkie.

    > Ale co proponujesz - zeby chodzili z nowoczesnymi wiatrowkami?

    Nie, żeby nosili nowoczesne pistolety. Przed wojną broń się w
    starostwach rejestrowało i jakoś nie mordowano się nagminnie. Przestępcy
    nei martwią się o pozwolenia, zaś niewiele przestępstw jest popełnianych
    z legalnej broni.

    > Bo na razie wola posłów jest taka, zeby obywatel chodzil bezbronny,
    > widac wierzą w siłę Policji.

    Też nie. Przepisy są tak luźne teraz, ze niemal każdy może mieć bron.

    > I tak prawde mówiąc ... ciekawe ile byloby ofiar, gdyby tak kazdy mogl
    > kupic bron. Bo po pijaku, bo sie na sąsiada wkurzyl, bo mu ktos droge
    > zajechal, bo sie jej wydawało, bo sasiad grillem smrodzi,
    > albo bo policjant bije niewinna osobe:-P

    Każdy może - czarnoprochową. I co?

    --
    Robert Tomasik

  • 56. Data: 2022-09-07 18:09:16
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Nie, żeby nosili nowoczesne pistolety.

    Aby producenci nowoczesnej mogli stale zarabiać...

    > Przed wojną broń się w
    > starostwach rejestrowało i jakoś nie mordowano się nagminnie. Przestępcy
    > nei martwią się o pozwolenia, zaś niewiele przestępstw jest popełnianych
    > z legalnej broni.

    Świetny pomysł.
    Przestępca wiedząc, że dużo (wszyscy?) osób nosi broń, to sobie ją
    zabierze od uczciwego obywatela i popełni przestępstwo... nielegalną bronią.
    Świetny pomysł, łatwy dostęp do broni dla przestępców. Wystarczy się
    schylić.

    Idealnie wpisujesz się w lobby producentów broni w takim USA, oni
    używają takich samych idiotycznych argumentów. Tyle, że ty z siebie
    robisz durnia za darmo, a tam łożą na taką propagandę gigantyczną kasę.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 57. Data: 2022-09-07 18:20:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.09.2022 o 18:09, Kviat pisze:

    > Aby producenci nowoczesnej mogli stale zarabiać...

    Zdradzisz mi wyższość zarabiania p[rzez producentów nowej wzorowanej na
    starą, od tych producentów nowej?

    --
    Robert Tomasik

  • 58. Data: 2022-09-07 18:24:18
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Zdradzisz mi wyższość zarabiania p[rzez producentów nowej wzorowanej na
    > starą, od tych producentów nowej?

    Zdradzę ci.
    Obydwa sposoby są denne.
    A dodatkowo wmawianie ludziom, że powinni ją kupować jest poniżej dna.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 59. Data: 2022-09-07 18:39:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.09.2022 o 18:24, Kviat pisze:
    > Zdradzę ci. Obydwa sposoby są denne. A dodatkowo wmawianie ludziom,
    > że powinni ją kupować jest poniżej dna.

    Ale skoro mają nosić, to chyba lepiej tę nowoczesną :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 60. Data: 2022-09-07 19:09:45
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale skoro mają nosić, to chyba lepiej tę nowoczesną :-)

    Mają nie nosić.

    Serio uważasz, że jakiś prawacki faszystowski kibol powinien nosić broń?
    Znowu ci się pogorszyło?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr