eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2005-09-14 05:50:31
    Temat: Rękojmia
    Od: "bishop" <b...@o...pl>

    Dzien dobry mam problem w poniedzialek kupilem telewizor w jednym ze sklepow
    AGD. Wczoraj wieczorem telewizor sie nagle, niespodziewanie i skutecznie sie
    zepsul. Mam wobec tego pytanie czy jezeli wada okazala sie w tak krotkim
    czasie ( faktycznie jedna doba) to musze odddawac telewizor do serwisu i
    czekac 14 dni, czy jest moze jakies prawo mowiace o tym ze jezeli produkt
    popsuje sie w jakims okreslonym czasie od daty zakupu to uznaje sie go za
    wadliwy od samego poczatku i podlega wymianie na nowy ew. zwrotowi
    pieniedzy? Jak ma sie do tego prawo rekojmi?



  • 2. Data: 2005-09-14 06:25:07
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    bishop napisał(a):
    > Dzien dobry mam problem w poniedzialek kupilem telewizor w jednym ze sklepow
    > AGD. Wczoraj wieczorem telewizor sie nagle, niespodziewanie i skutecznie sie
    > zepsul. Mam wobec tego pytanie czy jezeli wada okazala sie w tak krotkim
    > czasie ( faktycznie jedna doba) to musze odddawac telewizor do serwisu i
    > czekac 14 dni, czy jest moze jakies prawo mowiace o tym ze jezeli produkt
    > popsuje sie w jakims okreslonym czasie od daty zakupu to uznaje sie go za
    > wadliwy od samego poczatku i podlega wymianie na nowy ew. zwrotowi
    > pieniedzy? Jak ma sie do tego prawo rekojmi?

    w ogóle się nie ma
    poczytaj na www.federacja-konsumentow.org.pl o niezgodności towaru z umową
    nie daj się zmusić do korzystania z gwarancji, żądaj wymiany od sprzedawcy

    KG


  • 3. Data: 2005-09-14 13:11:21
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    > nie daj się zmusić do korzystania z gwarancji, żądaj wymiany od sprzedawcy
    >
    Jesli sie nie myle to wg ustawy klient moze zadac wymiany ale to i tak sklep
    w ciagu 14 dni ma dac informacje co bedzie z tym sprzetem robione naprawa,
    wymiana, zwrot kasy - wybor nalezy do sprzedawcy



  • 4. Data: 2005-09-14 14:09:49
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur napisał(a):
    > Jesli sie nie myle to wg ustawy klient moze zadac wymiany ale to i tak sklep
    > w ciagu 14 dni ma dac informacje co bedzie z tym sprzetem robione naprawa,
    > wymiana, zwrot kasy - wybor nalezy do sprzedawcy

    mylisz się

    KG


  • 5. Data: 2005-09-14 16:55:38
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    > mylisz się
    Raczej sie nie myle



  • 6. Data: 2005-09-14 17:00:27
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    > mylisz się
    Na pewno sie nie myle wzgledem tego ze i tak przez 14 dni klient nie bedzia
    mial tego sprzetu, tyle ma sprzedawca na odpowiedz



  • 7. Data: 2005-09-14 17:05:11
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    Zanim zaczniesz reklamowac go z ustawy to spokojnie zagadaj o wymiane, jesli
    to minelo ok 2 dni od zakupu to sklepy najczesciej ida na reke i wymieniaja
    ten sprzet od razu, bo nie chce im sie bawic w spisywanie reklamacji (nawet
    jak to jest ustawa) i rozpatrywanie tego pozniej. Tylko nie zwlekaj ze
    zgloszeniem sie z tym do sklepu, to jest wieksza szansa wymiany od reki



  • 8. Data: 2005-09-14 17:18:37
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Artur napisał(a):
    >>mylisz się
    >
    > Na pewno sie nie myle wzgledem tego ze i tak przez 14 dni klient nie bedzia
    > mial tego sprzetu, tyle ma sprzedawca na odpowiedz

    Przepis nie mówi że sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź, tylko przewiduje
    określoną sankcję za nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie. Jest więc
    to termin najdłuższego oczekiwania na odpowiedź, a nie oczekiwania w
    każdym przypadku. Ustawa przewiduje że żądanie konsumenta ma być
    spełnione w odpowiednim czasie i to jest podstawowe określenie terminu w
    którym sprzedawca ma ocenić reklamację, a w razie jej zasadności -
    spełnić żądanie. Dlatego też jeśli tylko termin, w którym przy
    zachowaniu należytej staranności przez sprzedawcę możliwe jest dokonanie
    oceny uszkodzenia (zasadności reklamacji) i dokonanie wymiany, jest
    krótszy niż 14 dni, to właśnie w takim terminie powinna być załatwiona
    reklamacja. W skrajnych przypadkach, gdy reklamacja jest oczywista,
    powinno to nastąpić od razu. Zresztą dokonanie oceny zasadności prostej
    reklamacji nie wymaga 14 dni, a raczej kilka. Wymiana następuje zwykle
    na towar, który jest w sklepie, więc trudno z tego powodu przedłużać termin.

    Co do żądania - wybór między naprawą a wymianą przysługuje konsumentowi,
    a jest go pozbawiony tylko w określonych przypadkach.

    KG


  • 9. Data: 2005-09-14 20:11:19
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "Artur" <a...@i...pl>


    bezkarnie moze sobie trzymac ten sprzet 14 dni i wtedy zgodzic sie dopiero
    na wymiane:)



  • 10. Data: 2005-09-14 20:13:01
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    ale jak juz napisalem wczesniej jesli to wyskakuje w ciagu 1-2 dni to
    najczesciej wymieniaja od razu, wystarczy tylko spokojnie zagadac a nie
    rzucac od razu haslo ustawa bo wtedy to zlosliwie moga przetrzymac te 14 dni


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1