-
1. Data: 2005-09-14 05:50:31
Temat: Rękojmia
Od: "bishop" <b...@o...pl>
Dzien dobry mam problem w poniedzialek kupilem telewizor w jednym ze sklepow
AGD. Wczoraj wieczorem telewizor sie nagle, niespodziewanie i skutecznie sie
zepsul. Mam wobec tego pytanie czy jezeli wada okazala sie w tak krotkim
czasie ( faktycznie jedna doba) to musze odddawac telewizor do serwisu i
czekac 14 dni, czy jest moze jakies prawo mowiace o tym ze jezeli produkt
popsuje sie w jakims okreslonym czasie od daty zakupu to uznaje sie go za
wadliwy od samego poczatku i podlega wymianie na nowy ew. zwrotowi
pieniedzy? Jak ma sie do tego prawo rekojmi?
-
2. Data: 2005-09-14 06:25:07
Temat: Re: Rękojmia
Od: kam <#k...@w...pl#>
bishop napisał(a):
> Dzien dobry mam problem w poniedzialek kupilem telewizor w jednym ze sklepow
> AGD. Wczoraj wieczorem telewizor sie nagle, niespodziewanie i skutecznie sie
> zepsul. Mam wobec tego pytanie czy jezeli wada okazala sie w tak krotkim
> czasie ( faktycznie jedna doba) to musze odddawac telewizor do serwisu i
> czekac 14 dni, czy jest moze jakies prawo mowiace o tym ze jezeli produkt
> popsuje sie w jakims okreslonym czasie od daty zakupu to uznaje sie go za
> wadliwy od samego poczatku i podlega wymianie na nowy ew. zwrotowi
> pieniedzy? Jak ma sie do tego prawo rekojmi?
w ogóle się nie ma
poczytaj na www.federacja-konsumentow.org.pl o niezgodności towaru z umową
nie daj się zmusić do korzystania z gwarancji, żądaj wymiany od sprzedawcy
KG
-
3. Data: 2005-09-14 13:11:21
Temat: Re: Rękojmia
Od: "Artur" <a...@i...pl>
> nie daj się zmusić do korzystania z gwarancji, żądaj wymiany od sprzedawcy
>
Jesli sie nie myle to wg ustawy klient moze zadac wymiany ale to i tak sklep
w ciagu 14 dni ma dac informacje co bedzie z tym sprzetem robione naprawa,
wymiana, zwrot kasy - wybor nalezy do sprzedawcy
-
4. Data: 2005-09-14 14:09:49
Temat: Re: Rękojmia
Od: kam <#k...@w...pl#>
Artur napisał(a):
> Jesli sie nie myle to wg ustawy klient moze zadac wymiany ale to i tak sklep
> w ciagu 14 dni ma dac informacje co bedzie z tym sprzetem robione naprawa,
> wymiana, zwrot kasy - wybor nalezy do sprzedawcy
mylisz się
KG
-
5. Data: 2005-09-14 16:55:38
Temat: Re: Rękojmia
Od: "Artur" <a...@i...pl>
> mylisz się
Raczej sie nie myle
-
6. Data: 2005-09-14 17:00:27
Temat: Re: Rękojmia
Od: "Artur" <a...@i...pl>
> mylisz się
Na pewno sie nie myle wzgledem tego ze i tak przez 14 dni klient nie bedzia
mial tego sprzetu, tyle ma sprzedawca na odpowiedz
-
7. Data: 2005-09-14 17:05:11
Temat: Re: Rękojmia
Od: "Artur" <a...@i...pl>
Zanim zaczniesz reklamowac go z ustawy to spokojnie zagadaj o wymiane, jesli
to minelo ok 2 dni od zakupu to sklepy najczesciej ida na reke i wymieniaja
ten sprzet od razu, bo nie chce im sie bawic w spisywanie reklamacji (nawet
jak to jest ustawa) i rozpatrywanie tego pozniej. Tylko nie zwlekaj ze
zgloszeniem sie z tym do sklepu, to jest wieksza szansa wymiany od reki
-
8. Data: 2005-09-14 17:18:37
Temat: Re: Rękojmia
Od: kam <#k...@w...pl#>
Artur napisał(a):
>>mylisz się
>
> Na pewno sie nie myle wzgledem tego ze i tak przez 14 dni klient nie bedzia
> mial tego sprzetu, tyle ma sprzedawca na odpowiedz
Przepis nie mówi że sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź, tylko przewiduje
określoną sankcję za nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie. Jest więc
to termin najdłuższego oczekiwania na odpowiedź, a nie oczekiwania w
każdym przypadku. Ustawa przewiduje że żądanie konsumenta ma być
spełnione w odpowiednim czasie i to jest podstawowe określenie terminu w
którym sprzedawca ma ocenić reklamację, a w razie jej zasadności -
spełnić żądanie. Dlatego też jeśli tylko termin, w którym przy
zachowaniu należytej staranności przez sprzedawcę możliwe jest dokonanie
oceny uszkodzenia (zasadności reklamacji) i dokonanie wymiany, jest
krótszy niż 14 dni, to właśnie w takim terminie powinna być załatwiona
reklamacja. W skrajnych przypadkach, gdy reklamacja jest oczywista,
powinno to nastąpić od razu. Zresztą dokonanie oceny zasadności prostej
reklamacji nie wymaga 14 dni, a raczej kilka. Wymiana następuje zwykle
na towar, który jest w sklepie, więc trudno z tego powodu przedłużać termin.
Co do żądania - wybór między naprawą a wymianą przysługuje konsumentowi,
a jest go pozbawiony tylko w określonych przypadkach.
KG
-
9. Data: 2005-09-14 20:11:19
Temat: Re: Rękojmia
Od: "Artur" <a...@i...pl>
bezkarnie moze sobie trzymac ten sprzet 14 dni i wtedy zgodzic sie dopiero
na wymiane:)
-
10. Data: 2005-09-14 20:13:01
Temat: Re: Rękojmia
Od: "Artur" <a...@i...pl>
ale jak juz napisalem wczesniej jesli to wyskakuje w ciagu 1-2 dni to
najczesciej wymieniaja od razu, wystarczy tylko spokojnie zagadac a nie
rzucac od razu haslo ustawa bo wtedy to zlosliwie moga przetrzymac te 14 dni