  • 1. Data: 2005-09-13 23:22:49
    Temat: Umowa - zmiana
    Od: "Jendrzej" <j...@w...pl>

    Witam

    Czym moze skutkowac ponizsza zmiana tresci umowy zlecenia?

    Zmiana z:
    [... Wysokosc wynagrodzenia strony ustalaja na XXX zl brutto. Od
    wynagrodzenia bedzie potracany podatek dochodowy i skladka ubezpieczeniowa.]

    na:
    [... Zleceniodawca pokrywa wynagrodzenie Zleceniobiorcy wraz z wymaganym
    przepisami ubezpieczeniem spolecznym i podatkiem dochodowym do wysokosci XXX
    zl miesiecznie.

    Zleceniobiorca otrzyma miesiecznie wynagrodzenie netto, ktore wyliczone
    zostanie jako roznica kwoty okreslona w powyzszym punkcie i wartosci
    ubezpieczenia spolecznego pokrywanego przez Zleceniodawce i Zleceniobiorce
    oraz podatku dochodowego.]

    Zastanawia mnie rowniez sformulowanie "do wysokosci XXX zl", czy jest
    rownoznaczne, ze niekoniecznie moze to byc te XXX, tylko np. mniej (w
    przeciwienstwie do pierwszej wersji)?

    Pozdrawiam,
    Jendrzej

  • 2. Data: 2005-09-15 11:29:54
    Temat: Re: Umowa - zmiana
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Jendrzej wrote:
> [...]
    > zostanie jako roznica kwoty okreslona w powyzszym punkcie i wartosci
    > ubezpieczenia spolecznego pokrywanego przez Zleceniodawce i Zleceniobiorce

    Czyli ZUS płacony przez zleceniodawcę (bodajże dwadzieścia parę procent
    kwoty brutto) zostanie odciągnięty z XXX, przez co sama kwota się obniży o
    ~20%.

    Spytaj zleceniodawcę dlaczego uważa, że warto się fatygować z aneksami i
    dlaczego nie chce po prostu zrealizować umowy-zlecenia do końca w brzmieniu
    wcześniej przez Was ustalonym.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>