eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia › Re: Rękojmia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rękojmia
    Date: Wed, 14 Sep 2005 19:18:37 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 25
    Message-ID: <dg9lrh$2si$1@inews.gazeta.pl>
    References: <dg8dnr$4ij$1@nemesis.news.tpi.pl> <dg8fi8$s3h$1@inews.gazeta.pl>
    <dg97fd$ajh$1@atena.e-wro.net> <dg9api$d4k$1@inews.gazeta.pl>
    <dg9kv7$eaq$1@atena.e-wro.net>
    NNTP-Posting-Host: ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1126718130 2962 195.242.255.2 (14 Sep 2005 17:15:30 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Sep 2005 17:15:30 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <dg9kv7$eaq$1@atena.e-wro.net>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    X-User: kamgol
    X-Antivirus: avast! (VPS 0537-1, 2005-09-14), Outbound message
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:327012
    [ ukryj nagłówki ]

    Artur napisał(a):
    >>mylisz się
    >
    > Na pewno sie nie myle wzgledem tego ze i tak przez 14 dni klient nie bedzia
    > mial tego sprzetu, tyle ma sprzedawca na odpowiedz

    Przepis nie mówi że sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź, tylko przewiduje
    określoną sankcję za nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie. Jest więc
    to termin najdłuższego oczekiwania na odpowiedź, a nie oczekiwania w
    każdym przypadku. Ustawa przewiduje że żądanie konsumenta ma być
    spełnione w odpowiednim czasie i to jest podstawowe określenie terminu w
    którym sprzedawca ma ocenić reklamację, a w razie jej zasadności -
    spełnić żądanie. Dlatego też jeśli tylko termin, w którym przy
    zachowaniu należytej staranności przez sprzedawcę możliwe jest dokonanie
    oceny uszkodzenia (zasadności reklamacji) i dokonanie wymiany, jest
    krótszy niż 14 dni, to właśnie w takim terminie powinna być załatwiona
    reklamacja. W skrajnych przypadkach, gdy reklamacja jest oczywista,
    powinno to nastąpić od razu. Zresztą dokonanie oceny zasadności prostej
    reklamacji nie wymaga 14 dni, a raczej kilka. Wymiana następuje zwykle
    na towar, który jest w sklepie, więc trudno z tego powodu przedłużać termin.

    Co do żądania - wybór między naprawą a wymianą przysługuje konsumentowi,
    a jest go pozbawiony tylko w określonych przypadkach.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1