-
11. Data: 2012-06-05 16:58:47
Temat: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail t...@W...gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>
>> Plis, zostawcie temat potwierdzenia wysłania.
>> Interesuje mnie aspekt prawny - czy reklamacja wysłąna do kablówki
>> pozostająca przez X dni bez odpowiedzi jest traktowana jak uznana?
>> Po ilu dniach?
>> Jak będzie trzeba, to wyślę poczta - interesuje mnie tylko sama
>> kwestia uznania reklamacji bez odpowiedzi.
>
> Żeby odczepić się od potwierdzenia trzeba mieć niepodważalny dowód
> wpływu reklamacji: najmocniejsza jest adnotacja "wpłynęło dnia..." i
> podpis, czyli zanieść pieszo...
>
> Liczba dni na rozpatrzenie reklamacji powinna być zawarta w
> regulaminie.
>
mistrzu, a czytałeś pytanie?
prosiłem aby zapomnieć o kwestii potwierdzenia otrzymania.
Dla łatwiejszych rozważań możemy założyć, że list wysyłam poczta tradycyjną
a nie mailową.
ok?
To teraz pytanie - co mówi o terminie rozpatrzenia i ewentualnym uznaniu
reklamacji za uznaną (jeżeli brak odpowiedzi) prawo.
Nie pytam o ichni regulamin, bo on na pewno tej kwestii nie reguluje, a
poza tym jest dokumentem niższej rang niż ustawa.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))
-
12. Data: 2012-06-05 17:59:16
Temat: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
poprzednim odcinku co następuje:
>
> To teraz pytanie - co mówi o terminie rozpatrzenia i ewentualnym uznaniu
> reklamacji za uznaną (jeżeli brak odpowiedzi) prawo.
> Nie pytam o ichni regulamin, bo on na pewno tej kwestii nie reguluje, a
> poza tym jest dokumentem niższej rang niż ustawa.
>
już znalazłem
art. 8 p. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
14 dni
Dzieki
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej
-
13. Data: 2012-06-05 20:15:38
Temat: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
Od: "TrzyLinie" <t...@W...gazeta.pl>
> >> Plis, zostawcie temat potwierdzenia wysłania.
> >> Interesuje mnie aspekt prawny - czy reklamacja wysłąna do kablówki
> >> pozostająca przez X dni bez odpowiedzi jest traktowana jak uznana?
> >> Po ilu dniach?
> >> Jak będzie trzeba, to wyślę poczta - interesuje mnie tylko sama
> >> kwestia uznania reklamacji bez odpowiedzi.
> >
> > Żeby odczepić się od potwierdzenia trzeba mieć niepodważalny dowód
> > wpływu reklamacji: najmocniejsza jest adnotacja "wpłynęło dnia..." i
> > podpis, czyli zanieść pieszo...
> >
> > Liczba dni na rozpatrzenie reklamacji powinna być zawarta w
> > regulaminie.
> >
> mistrzu, a czytałeś pytanie?
Tak.
> prosiłem aby zapomnieć o kwestii potwierdzenia otrzymania.
> Dla łatwiejszych rozważań możemy założyć, że list wysyłam poczta tradycyjną
> a nie mailową.
> ok?
Ok.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
14. Data: 2012-06-05 22:33:55
Temat: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
Od: Mariusz <m...@T...pl>
Dnia 2012-06-05 17:59 Budzik napisał(a):
> Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
poprzednim odcinku co następuje:
>
>>
>> To teraz pytanie - co mówi o terminie rozpatrzenia i ewentualnym uznaniu
>> reklamacji za uznaną (jeżeli brak odpowiedzi) prawo.
>> Nie pytam o ichni regulamin, bo on na pewno tej kwestii nie reguluje, a
>> poza tym jest dokumentem niższej rang niż ustawa.
>>
>
> już znalazłem
> art. 8 p. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
>
> 14 dni
tu raczej ma zastosowanie Prawo Telekomunikacyjne:
Art. 106.
1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest
obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona
w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja
została uwzględniona.
pzdr
Mariusz
-
15. Data: 2012-06-05 22:44:12
Temat: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
Od: RD <r...@g...com1>
W dniu 2012-06-05 17:59, Budzik pisze:
> Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
poprzednim odcinku co następuje:
>
>>
>> To teraz pytanie - co mówi o terminie rozpatrzenia i ewentualnym uznaniu
>> reklamacji za uznaną (jeżeli brak odpowiedzi) prawo.
>> Nie pytam o ichni regulamin, bo on na pewno tej kwestii nie reguluje, a
>> poza tym jest dokumentem niższej rang niż ustawa.
>>
>
> już znalazłem
> art. 8 p. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
>
> 14 dni
>
> Dzieki
>
Poczytaj najpierw swoją umowę + regulamin, powinny zawierać następujące
informacje:
Art. 56 PT:
3. Umowa o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
wymagająca
formy pisemnej, z zastrzeżeniem ust. 5, powinna określać w szczególności:
13) zakres odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania
umowy, wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty;
14) zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji;
15) informację o polubownych sposobach rozwiązywania sporów;
Jeśli tego nie ma, to cóż ;) tylko dodam, że operator telekomunikacyjny
powinien przyjąć reklamację również drogą e-mail - nie musi to być w
formie pisemnej, może również być e-mailem, czy telefonicznie. Jednak
jeśli nie ma w/w informacji w umowie/regulaminie, to trudno spodziewać
się, żeby był skłonny przyjmować reklamację e-mailem - to jednak można
zgłosić odpowiednim "służbom" ;) - UKE.
Natomiast Prawo Telekomunikacyjne Art. 106.:
"1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest
obowiązany do
rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona
w terminie
30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
uwzględniona."
Później Art. 107 tegoż PT oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z
1 paź 2004 w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków,
jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.
-
16. Data: 2012-06-05 23:58:48
Temat: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail m...@T...pl napisał(a) w poprzednim
odcinku co następuje:
> tu raczej ma zastosowanie Prawo Telekomunikacyjne:
>
> Art. 106.
> 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest
> obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
> 2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona
> w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja
> została uwzględniona.
hmm
z kablówki otrzymuje:
- telewizje
- telefon
- internet
Rozumiem, ze te dwie ostatnie usługi sa telekomunikacyjne ale telewizjaa
tez?
Dodatkowo reklamacja dotyczy czesci telewizyjnej.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."
Paulo Coelho
-
17. Data: 2012-06-06 01:07:40
Temat: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
Od: to <t...@i...pl>
begin Budzik
> po pierwsze włącze te potwierdzenia odbioru, które są dostepne w
> programie mailowym - może się uda.
>
> A może uda mi się potem wyciągnąc od BOA jakąs informację, żem ail
> doszedł.
Jedno i drugie nie ma żadnej wartości (takie potwierdzenia można sobie
samemu napisać w 5 minut), chyba, że sami się przyznają albo doprowadzisz
do przeszukania zawartości ich komputerów i będzie się zgadzała z
zawartością Twojego.
> Nie ważne - załóżmy że mogę udowodnić że doszedł.
Załóżmy, że ziemia jest płaska...
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
18. Data: 2012-06-06 01:09:01
Temat: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
Od: to <t...@i...pl>
begin Budzik
> interesuje mnie tylko sama kwestia
> uznania reklamacji bez odpowiedzi.
Zacznijmy od tego, że (pomijając kwestię kablówki) uznanie reklamacji nie
jest tożsame z uznaniem Twoich roszczeń z niej wynikających.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
19. Data: 2012-06-06 06:58:44
Temat: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail t...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>> interesuje mnie tylko sama kwestia
>> uznania reklamacji bez odpowiedzi.
>
> Zacznijmy od tego, że (pomijając kwestię kablówki) uznanie reklamacji
> nie jest tożsame z uznaniem Twoich roszczeń z niej wynikających.
>
I to jest chyba sedno sprawy.
Czyli jak im piszę, że obraz jest nie teges i w związku z tym oczekuje 5
miesiedcy darmowego abonamentu a oni nie odpowiedza to oznacza tylko tyle,
ze uznali, ze obraz jest nie teges ale już praw do darmowego abonamentu mi
nie daje?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
Frank Herbert
-
20. Data: 2012-06-06 07:43:11
Temat: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
On 2012-06-04 12:58, Budzik wrote:
> Mam mały problem.
> Otóż nie mogę doprosić się odpowiedzi na reklamację wysłaną via mail do
> operatora mojej kablówki.
> Dotychczas odpowiadali ale zawsze trzeba było pierwszy mail pogonić
> monitem.
Polecony za potwierdzeniem odbioru.