eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja a gwarancjaReklamacja a gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Czeresniak" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Reklamacja a gwarancja
    Date: Fri, 3 Apr 2009 18:49:05 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 32
    Message-ID: <gr5emv$9jh$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089076218164.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1238777375 9841 89.76.218.164 (3 Apr 2009 16:49:35 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 3 Apr 2009 16:49:35 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:583325
    [ ukryj nagłówki ]

    W ramach ewolucji użytkownika (przedtem miałem aparat tel. Alcatela,
    Siemensa, Sagema, Samsunga) postanowiłem nabyć w salonie PlusGSM w ramach
    promocji (razem z abonamentem) telefon komórkowy marki Nokia E51.
    Niezbyt długo się cieszyłem jakością Made in Finland bo po około trzech
    miesiącach użytkowania uwidoczniły się przetarcia lakieru na obudowie i
    zaczęły skrzypieć przyciski więc poszedłem do salonu, w którym kupiłem
    telefon.
    Wcześniej w domu przygotowałem pismo pt. Zgłoszenie reklamacyjne
    zaadresowane do właściciela salonu. W piśmie powołałem się na niezgodność
    towaru z umową i zarządałem wymiany na nowy aparat (znajomi mają dłużej niż
    ja takie same aparaty i u nich wszystko jest ok!) z nadzieją, że to była
    wadliwa seria. W salonie miła Pani przyjęła moje zgłoszenie i wydrukowała
    jakiś druk (już nie pamiętam jaki bo go oddałem przy odbiorze aparatu) i ja
    go podpisałem. W tym druku w miejscu oznaczonym jako opis usterki napisała -
    zgłoszenie reklamacyjne.
    Po dwóch tygodniach poinformowano mnie, że telefon jest do odbioru więc się
    udałem po jego odbiór i okazało się, że aparat naprawiono (ja żądałem w
    reklamacji wymiany na nowy) wymieniając obudowę. W opisie napawy jest zapis
    "Na podstawie wytycznych producenta towar został doprowadzony do stanu
    zgodnego z umową poprzez naprawę". Stwierdziłem, że satysfakcjonuje mnie to
    rozwiązanie i odebrałem aparat.
    Jednak teraz w niecały miesiąc od odbioru aparatu przyciski znów zaczynają
    skrzypieć a za szybkę dostały się zanieczyszczenia. Jako, że w instrukcji
    aparatu nie ma opisu jak zdjąć obudowę a dodatkowo serwis założył plomby
    gwarancyjne mam zamiar znów reklamować aparat.
    I w związku z tym mam pytanie czy po naprawie gwarancyjnej mam prawo do
    zgłoszenia niezgodności towaru z umową w salonie? Jak postąpić aby aparat
    został wymieniony na nowy aparat?

    Pozdrawiam
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1