  • 1. Data: 2008-03-26 22:03:00
    Temat: Sprzęt bez polskiej instrukcji
    Od: "Ziom" <z...@w...pl>

    Zakupiłem na firmę sprzęt (dość drogi i skoplikowany). Niestety w opakowaniu
    znalazłem tylko instrukcję niemiecką.
    Gdyby była chociaż angielska to jakoś bym to przebolał.

    Dostawca twierdził, że postara się załatwić polską, ale od momentu zakupu
    minął już prawie miesiąc a sprzedawca zaczyna mnie zbywać.
    Czy mam jakieś prawo zwrotu, jeżeli sprzdawca nie dostarczy mi polskiej
    instrukcji?

  • 2. Data: 2008-03-26 22:58:14
    Temat: Re: Sprzęt bez polskiej instrukcji
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Ziom" <z...@w...pl> writes:

    > Zakupiłem na firmę sprzęt (dość drogi i skoplikowany). Niestety
    > w opakowaniu znalazłem tylko instrukcję niemiecką.

    Jak nie ma instrukcji w postaci obrazkowej, to ich masz.

    [...]

    > Czy mam jakieś prawo zwrotu, jeżeli sprzdawca nie dostarczy mi
    > polskiej instrukcji?

    Ustawa o języku polskim. Nawiasem mówiąc, to całkiem niedawno
    zauważyłem, że w niektórych wagonach PKP również brakuje napisów
    w języku polskim -- są tylko po niemiecku :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 3. Data: 2008-03-26 23:01:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > Jak nie ma instrukcji w postaci obrazkowej, to ich masz.

    Jeszcze jedno -- jak to sprzęt elektroniczny lub elektryczny, to
    warto sprawdzić, czy dostawca spełnił wszystkie wymagania określone
    w ustawie o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Ostatnio
    widziałem, że takie naklejki z przekreślonym koszem na śmieci znajdują
    się nawet na zwykłych pamięciach USB :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 4. Data: 2008-03-27 07:08:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ziom pisze:
> [...]
    >
    > Dostawca twierdził, że postara się załatwić polską, ale od momentu zakupu
    > minął już prawie miesiąc a sprzedawca zaczyna mnie zbywać.

    A może zdradź "straszną tajemnicę" co to za sprzęt - może w sieci coś
    takiego się znajdzie, hmm?

    Bo dystrybutor może się wykpić dając jednostronicową "instrukcję
    rozruchową", która i tak nic nie da - ustawa nie wymaga, żeby instrukcja
    była tak samo obszerna, jak oryginalna ;)

    > Czy mam jakieś prawo zwrotu, jeżeli sprzdawca nie dostarczy mi polskiej
    > instrukcji?

    Nawet jeśli by argumentować, że instrukcja jest integralną częścią
    towaru i powoływać się na niezgodność z umową (lekko naciągane IMHO)
    dystrybutor "załatwi" cię jak powyżej dając jakiś polskojęzyczny świstek
    na odczepnego ;)

  • 5. Data: 2008-03-27 07:21:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ziom napisał(a):

    > Zakupiłem na firmę sprzęt (dość drogi i skoplikowany). Niestety w opakowaniu
    > znalazłem tylko instrukcję niemiecką.
    > Gdyby była chociaż angielska to jakoś bym to przebolał.

    Zakupiłeś jako konsument czy na potrzeby wykonywania swojej działalności
    zawodowej?

    j.

  • 6. Data: 2008-03-27 08:52:37
    Od: "Ziom" <z...@w...pl>

    > Zakupiłeś jako konsument czy na potrzeby wykonywania swojej działalności
    > zawodowej?
    >
    > j.

    Tak jak napisałem wcześniej zakupiłem to na fakturę, na potrzeby firmy.
    Jest to aparat foto, nowość i nie ma dostępnych instrukcji w necie.

  • 7. Data: 2008-03-27 10:15:23
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Ziom" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak jak napisałem wcześniej zakupiłem to na fakturę, na potrzeby firmy.
    > Jest to aparat foto, nowość i nie ma dostępnych instrukcji w necie.
    a jakiej marki? bo może nie wiesz gdzie szukać? :-) są specjalistyczne fora
    poszczególnych marek
    a po drugie czesto tak jest z nowościami, że najpierw jest sprzęt a potem
    dopiero polska instrukcja

  • 8. Data: 2008-03-27 10:15:33
    Od: "Michał" <brak maila@poczta.onet.pl>

    > Tak jak napisałem wcześniej zakupiłem to na fakturę, na potrzeby firmy.
    > Jest to aparat foto, nowość i nie ma dostępnych instrukcji w necie.

    Pewnie kupiles aparat ktory Twoj sklep sciagnal z niemiec, u polskiego
    dystrybutora, kupisz oryginalna instr za powiedzmy 50zl...
    Strzelam - sam kupowalem aparat i w koncu stwierdzilem ze doloze pare groszy
    i kupie legalnego z pl, bo ponoc pozniej sa jazdy nawet z naprawami
    pogwarancyjnymi - sprawdza po numerze skad kupiony i dowalaja odpowiednia
    cene... nie tylko aparaty, w innej branzy gdzie mam do czynienia z droga
    elektronika jest to samo. wymiana baterrii w urzadzeniu kosztuje odpowiednio
    wiecej jesli bylo kupione poza polska:)
    pozdrawiam
    michal

  • 9. Data: 2008-03-27 10:34:35
    Od: "Ziom" <z...@w...pl>

    > a jakiej marki? bo może nie wiesz gdzie szukać? :-) są specjalistyczne
    > fora poszczególnych marek
    > a po drugie czesto tak jest z nowościami, że najpierw jest sprzęt a potem
    > dopiero polska instrukcja

    Pentax K20D

  • 10. Data: 2008-03-27 10:36:53
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Pentax K20D

    to bedzie za pare dni dostępny polski pdf