  • 1. Data: 2008-03-27 10:55:47
    Temat: zaświadczenie - terminy
    Od: "robin" <c...@p...onet.pl>

    złożyłem wniosek do urzędu miasta o wydanie zaświadczenia (data wpływu
    potwierdzona przez UM to 5 marca 2008), UM miał siedem dni na wystawienie
    zaświadczenia czyli powinno to nastąpić do 12 marca 2008. Zamiast zaświadczenia
    otrzymałem postanowienie o odmowie jego wydania, ale jest ono datowane na dzień
    18 marca 2008, czyli 13 dni od daty wpływu wniosku a nie 7. Czy przy
    rozpatrzeniu wniosku o zaświadczenie obowiązują rożne terminy w zależności od
    tego jak on będzie rozpatrzony. Nie wiem co teraz robić, czy skarżyć
    postanowienie zażaleniem (zgodnie z zawartym pouczeniem), czy też robić raban z
    powodu niedotrzymania terminu?

  • 2. Data: 2008-03-27 14:09:03
    Temat: Re: zaświadczenie - terminy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    robin pisze:

    > Czy przy rozpatrzeniu wniosku o zaświadczenie obowiązują rożne terminy w zależności
    od
    > tego jak on będzie rozpatrzony.

    Termin z art. 217 §3 kpa ma charakter instrukcyjny, więc nie ma w
    zasadzie żadnej sankcji za jego naruszenie.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-03-27 14:38:45
    Od: "robin" <c...@p...onet.pl>

    > Termin z art. 217 §3 kpa ma charakter instrukcyjny, więc nie ma w
    > zasadzie żadnej sankcji za jego naruszenie.

    art. 217 §3 kpa "(...) nie później jednak niż w terminie siedmiu dni." czyli tak
    jakby po upływie tych siedmiu dni nie powinno się wystawiać zaświadczenia, czy
    też inaczej rozstrzygać (np. przy pomocy postanowienia o odmowie wydania
    zaświadczenia) dobrze kombinuję? :)

  • 4. Data: 2008-03-27 14:47:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    robin pisze:

    > dobrze kombinuję? :)

    Źle. Zaświadczenie może być wystawione i po upływie 7 dni.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."