  • 1. Data: 2008-03-27 10:11:38
    Temat: Nieprawidłowe naliczanie wynagrodzenia
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Witam grupę,

    Moja dzieczyna poskrażyła mi się wczoraj, że księgowe naliczają Jej zbyt
    niską wysługę - 5 lat zamiast 7. Była podobno we wrześniu zeszłego roku,
    aby się o tym przypomnieć, to Jej odpowiedziały, że pooprawią. Na razie
    nie poprawiły.
    Taka sytuacja już raz wystąpiła 2 lata temu. Zamiast 5 lat wysługi miała
    naliczane 3. Po pisemku do dyrektora księgowe zmieniły 3 na 5 i
    dodatkowo dołożyły wyrównanie.
    Namawiam dziewczynę, aby znowu walnęła pismo do dyrektora, ale Ona się
    boi, bo poprzednio księgowe na Nią wjechały, że to Jej wina (!).

    Moje pytanie brzmi: czy w takim przypadku zakład pracy jest obowiązany
    oddać samą różnicę, czy też naliczane są odsetki? W razie gdyby z
    odsetkami, to jak sie je liczy?

    Co byście sami zrobili w takiej sytuacji?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 2. Data: 2008-03-27 10:25:47
    Temat: Re: Nieprawidłowe naliczanie wynagrodzenia
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 27 Mar 2008 11:11:38 +0100, Tapatik napisał(a):

    > Moje pytanie brzmi: czy w takim przypadku zakład pracy jest obowiązany
    > oddać samą różnicę, czy też naliczane są odsetki? W razie gdyby z
    > odsetkami, to jak sie je liczy?

    Pracodawca powinien wypłacić wszystkie należności wraz z odsetkami. Liczy
    się je biorąc za podstawę kwotę niedopłaty, okres dawności oraz stawkę
    odsetkową z danego okresu.
    Zresztą brzmi to dłużej niż się wklikuje dane w kalkulator, ot np. taki:
    http://www.money.pl/podatki/kalkulatory/odsetkowy/

    > Co byście sami zrobili w takiej sytuacji?

    Niech zapłaci i już.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2008-03-27 10:59:50
    Temat: Re: Nieprawidłowe naliczanie wynagrodzenia - podepnę się z pytaniem
    Od: arek - z pracy <a...@...pracy.pl>

    A jak to jest z wysługą? Liczy się w danej firmie czy łącznie?
    Czy istnieją jakieś wytyczne odnośnie wydawania i wypisywania "pasków"
    do pensji?
    Bo przez 9 lat pracowałem jako nauczyciel, miałem pensję na 1-szego
    razem z paskiem. I choć nie wnikałem co na nim jest, to raczej nikt nie
    miał korzyści w oszukiwaniu pracowników.
    Od trzech lat pracuję "u prywaciarza" i np. pensję styczniową mam na
    ostatni dzień stycznia, do tego premię wypracowaną przez grudzień, kasa
    wpływa ok. 3-ciego lutego, a druki RMUA (czy jakoś tak) dostaję 25 lutego.
    Razem z drukami mam karteczkę z opisem: wynagrodzenie brutto, nadgodziny
    i premia (razem) brutto, podatek, składki, do wypłaty. Nic o wysłudze
    lat. Pomijając to, że kwota brutto premii podana 25 lutego (za
    wypracowaną premię i nadgodziny netto za grudzień) skutecznie
    uniemożliwia ustalenie czy firma nie daje za mało - a w ciągu tych
    trzech lat dwa razy takie coś się zdarzyło (było tak ewidentne, że się
    jednak zorientowaliśmy)...
    Nikt np. nie wie jaka była premia uznaniowa, jaka wypracowana prowizja i
    ile za nadgodziny, bo leci to do jednego wora. Podobno dlatego, że jest
    limit nadgodzin w roku i choć firma olewa ewidencję, to woli wprost
    takiej informacji o nadgodzinach nie podawać. A faktyczne nadgodziny dla
    niektórych to 40-60h w miesiącu, tylko że nikt ich nie liczy bo 12-14h
    nazywa się "dniówka poza firmą" i liczy się jako 8h + 75 złotych.

    Arek

  • 4. Data: 2008-03-27 17:00:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...adresu> napisał w wiadomości

    > Co byście sami zrobili w takiej sytuacji?

    Napisali pismo do dyrektora. W końcu już raz napisała, więc księgowe nie
    mogą się zasłaniać niewiedzą. W końcu to, że dwa lata później będzie miała
    dwa razy większy staż wydaje się dość oczywiste.

  • 5. Data: 2008-03-27 20:44:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fsfupf$76c$1@atlantis.news.neostrada.pl arek - z pracy
    <a...@...pracy.pl> pisze:

    >A jak to jest z wysługą? Liczy się w danej firmie czy łącznie?
    U danego pracodawcy.

    > Czy istnieją jakieś wytyczne odnośnie wydawania i wypisywania "pasków" do
    > pensji?
    Art. 149 §1 KP oraz regulamin wynagradzania, o ile pracodawca miał obowiązek
    go utworzyć.

    Słyszałeś coś może o PIPie?

    --
    Jotte