  • Data: 2005-07-27 21:40:02
    Temat: Re: zwroty zakupionych towarów
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Temat wałkowany wiele razy. Ja jednak potrzebuje dokładnej ustawy która
    > mówi
    > że towar sprzedany sprzedawca nie musi przyjąć jako zwrot, jeśli nie jest
    > uszkodzony itd. Przeglądałem archiwum i nikt nie podawał linka do takiej
    > ustawy, a ja nie moge jakoś znaleźść. Mam zamiar w sklepie powiesić treść
    > takiej ustawy. Miałem wczoraj nieprzyjemność wykłucania się o to z
    > klientem.
    > Poczciwy ... dziadzio zamówił u mnie 3 paski klinowe, nietypowe, których
    > nie
> [...]

    Witam
    Z tego co piszesz to Dziadek biorąc fakturę VAT podał dane jakiegoś podniotu
    gospodarczego. Tym samym więc nie jest on konsumentem w rozumieniu kodeksu
    cywilnego, a co za tym idzie ustawa o "szczególnych warunkach sprzedaży" nie
    ma w tym momencie zastosowania. W Waszym przypadku ma zastosowanie kodeks
    cywilny Dział dotyczący sprzedaży. Jednakże Dziadek prowadząc działalność
    gospodarczą powinien wykazać się profesjonalizmem i powinien wiedzieć co
    kupuje. Powiem jedno -> możecie odesłac go z kwitkiem. Nic Wam nie zrobi.
    Jeśli chce iść do federacji konsumentów-> to proszę bardzo. Możecie się tym
    nie przejmować.
    To co wyżej napisałem nie ma prawa bytu w sytuacji gdyby wziąl FV VAT na
    osobę fizyczną. Pytanie tylko po co mu aż 3 paski klinowe.

    Pozdrawiam
    Grzegorz