    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot towaru ze wzgledu na brak zadowolenia
    Date: Sun, 1 Dec 2002 10:23:37 +0800

    In article <M...@n...onet.pl>, Grandson wrote:
    > pytanie - czy moge towar zwrocic do MM (mam fakture) argumentujac, ze ze
    > wzgledu na niedostatki konstrukcyjne (np. za slabe cisnienie pary) nie
    > dziala, jak nalezy?
    > czy jest jakis przepis w KC, ktory okresla, ze sprzet musi spelniac
    > okreslone zadania deklarowane przez producenta, a ktory moglbym
    > zacytowac kierownikowi sklepu?

    No np.

    Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny wzgl?dem kupuj?cego, je?eli
    rzecz sprzedana ma wad? zmniejszaj?c? jej warto?? lub u?yteczno?? ze
    wzgl?du na cel w umowie oznaczony albo wynikaj?cy z okoliczno?ci lub z
    przeznaczenia rzeczy, je?eli rzecz nie ma w?a?ciwo?ci, o których istnieniu
    zapewni? kupuj?cego, albo je?eli rzecz zosta?a kupuj?cemu wydana w stanie
    niezupe?nym (r?kojmia za wady fizyczne).

    Z tym ze widze tu taki klopot, ze jesli ten ekspres dziala faktycznie
    poprawnie z kawami do ekspresu (a nie ze zwyklymi) to wydaje sie ze ciezko
    ci bedzie wykazac ze ma on wade.

    --
    Marcin