    From: "DarekS" <n...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie z pracy - ponownie
    Date: Wed, 3 Jul 2002 12:00:16 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@195.117.149.125

    "str" <b...@k...onet.pl> wrote in message news:3d22c0ed@news.vogel.pl...
    > Jak pamiętam Orfanter juz odpowiadał na twoje pytania.
    > może rzeczywiście niezbyt jasno. (?)
    >
    > Masz prawo wnieść pozew do właściwego Sądu Pracy
    > o uznanie wypowiedzenia za bezskuteczne uzasadniając to tym,
    > że wypowiedziano ci pracę bez powodu lub powody podane
    > w uzasadnieniu są nieprawdziwe.
    > ( o ile rzeczywiście tak jest i potrafisz to udowodnić)
    >
    > pamiętam też, że podpisałeś - zgodziłeś się na rozwiązanie stosunku
    > pracy za porozumieniem. Tu gozej.
    >
    > Należało by pisemnie uchylić się od skutków prawnych złożonego
    > oświadczenia woli ... złożonego pod wpływem bezprawnej groźby.
> [...]

    Zawsze może jednak twierdzić w sądzie iż pracownik pomimo wielu upomnień
    ustnych (co sam potwierdzasz) nie poprawiał się i notorycznie niewłaściwie
    wywiązywał się ze swoich obowiązków. Chcąc pracownikowi pójść na rękę nie
    korzystano z formy nagan na piśmie i zaproponowano porozumienie stron
    zamiast wypowiedzenia uzasadnionego słabymi kwalifikacjami i brakiem chęci
    do ich podnoszenia czy też niewłaściwym wypełnianiem obowiązków bądź
    zwolnienia dyscyplinarnego. Pamiętać należy że to regulamin pracy określa
    jakie są formy kar dyscyplinarnych (np. upomnienie ustne może być pierwszą a
    nagana z wpisaniem do akt jedną z ostatnich).

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu