  • Data: 2007-10-27 11:19:36
    Temat: Re: zostałem oszukany - jak dochodzic praw - uzupełnienie
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Aleksander pisze:

    > 1. Oszustwo widzę w tym, że mój kontrahent w trakcie zawartej umowy ze mną,
    > przyjeżdzał do mojego pracownika podczas jego zatrudnienia u mnie i poza
    > moimi plecami pomagał mu otwierać nową firmę o dokładnie tym samym zakresie
    > działania co moja.

    Sprawdź najpierw co to jest oszustwo (art. 286 kk).

    Miałeś umowę z kontrahentem że tego nie będzie robił?

    > 2. Mój natenczas jeszcze pracownik, zbierał dane o moich klientach i
    > kontaktował się z nimi bezpośrednio z pominięciem mojej firmy. Na starcie
    > swojej firmy bazował na moich klientach. Prawdopodobnie wykaz moich klientów
    > też udostepnił mu własnie mój kontrachent, który miał do niej dostęp.

    Przeczytaj art. 11 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

    > 3. Nadrzędna- firma światowa , wymówiła mi autoryzację z powodu
    > zmniejszania ilości punktów, po czym nie zmniejszyła ich ilości tylko
    > udzieliła autoryzacji firmie byłego pracownika

    jeśli miała prawo wypowiedzeić, to nie musiała mieć żadnego
    uzasadnienia. Chyba że w umowie mieliście wyraźnie napisane że jej
    wypowiedzenie może nastąpić z konkretnych powodów, a pewnie nie mieliście.

    > 4. Przyłapałem innego pracownika , który pod potrzeby tego pierwszego
    > wynosił z firmy materiały, części i w momencie się z nim rozstałem.

    I co w związku z tym? Dobrze zrobiłeś, ale nic z tego dalej nie wynika.

    > Czy tak ma wyglądac tzw współczesny biznes??

    A jak byś chciał? Żeby był "zakup interwencyjny" twoich usług przez państwo?

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"