    From: "Brodek" <B...@O...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu PZU i zwyzka
    Date: Fri, 15 Nov 2002 17:52:03 +0100

    Użytkownik "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:ar1bvh$ed0$1@kujawiak.man.lodz.pl...

    > 1. Czy jezeli ja wpisze w formularz prawidlowa date urodzenia, agent mi
    > wyliczy nalezna stawke OC, ktora zaplace, a nastepnie wprowadzi w komputer
    > falszywe dane, to czy ja jako ubezpieczony takze moge byc pozwany?
    Przeciez
    > moj podpis widnieje pod prawidlowa data - a ze agent cos kombinuje to
    nawet
    > nie musze o tym wiedziec przeciez?

    Oczywiście tu kombinuje tylko agent. No chyba, że będą w stanie w jakiś
    sposób udowodnić (jakaś ukryta kamera?...), że byłeś w to zamieszany.

    > 2. Z slow agenta wynikalo, ze przepisy nie nakazuja zwyzki od 25 roku
    zycia
    > rocznikowo, mowia jedynie o ukonczeniu 25 lat. Czyli skoro mam ukonczone
    25
    > to nie musze placic zwyzki. Twierdzil on ze to program PZU jest zly i ze
    nie
    > pozwala wprowadzic polisy w omawianym przypadku. Czy jezeli byloby to
    prawda
    > to dalej jest to przestepstwo?

    To czy program jest dobry, czy zły nie obchodzi Cię. Jeśli we wniosku
    podajesz poprawną datę jesteś już czysty. Ryzyko agent bierze na siebie.
    Oczywiście znając PZU i tak może chcieć Cię obciążyć, ale to już inna bajka.
    Wiele razy dokonują nieprawnych działań.

    Pzdr
    Brodek