    From: "Brodek" <B...@O...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu PZU
    Date: Sat, 21 Dec 2002 10:56:26 +0100

    Użytkownik "mobilo" <m...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:atvro9$all$1@news.tpi.pl...
    > - ile czasu ma firma PZU S.A. na odpowiedz jeśli wystosowalem do nich
    pismo
    > z reklamacja kalkulacji szkody(chodzi o nieszczesny VAT-poparlem to
    > odpowiednim orzeczeniem SN)?

    Nie jest to określone. Mają na wypłatę 30 dni od dnia zgłoszenia szkody i -
    jeśli w tym terminie wyjaśnienie sprawy nie jest mozliwe - 14 dni od jej
    wyjaśnienia.

    > - czy od momentu uplywu terminu rozliczenia szkody w calosci (czyli 30 dni
    > od daty zgloszenia) mogę zazadac od nich odsetek karnych, jeśli jeszcze
    nie
    > otrzymalem odpowiedzi na reklamacje?

    A czy w ciągu tych 30 dni dopełniłeś pełnej procedury? Przede wszystkim, czy
    wystosowałeś w ciągu tych 30 dni formalne roszczenie? Dodam, że złożenie
    kosztorysu, czy też różnych rozliczeń, czy też nawet odwołania roszczeniem
    nie jest...

    > - Jak zmusic ich do odpowiedzi na moje pismo?

    Określić termin w jakim powinni to zrobić i najlepiej żeby pismo podpisał
    adwokat dzialający w twoim imieniu. Warto też czasem od razu słać skargę do
    Rzecznika Ubezpieczonych (z kopią do nich oczywiście).

    > - Może napisac do nich pismo z ostatecznym wezwaniem do zaplaty?

    Nie zaszkodzi.

    > - Czy może oddac sprawe odrazu do sadu?

    W większości wypadków jednak lepiej załatwić sprawę bez sądu. To jednak
    ostateczność, bo trwa bardzo długo. Chyba, że chcesz ich tylko sądem
    postraszyć (ale trzeba to robić ostrożnie, bo często reakcją jest: "a ty
    taki nie taki pozywasz nas do sądu to ty już popamiętasz" - pamiętaj, że
    kiedy zapoadnie wyrok to likwidator, radca prawny a nawet dyrektor
    inspektoratu będą już pewnie pracować gdzie indziej i za szkody, które
    wyrządzili firmie, ot, choćby odsetki, nie odpowiedzą...).

    > Wezme adwokata jeśli sam sobie nie poradze lecz wczesniej chce sprobowac
    > wlasnych sil, nadmienie jedynie ze chodzi o mala kwote i walcze jedynie
    dla
    > zasady

    Adwokat (byle znał się na sprawach komunikacyjnych) to dobry pomysł. Trzymam
    kciuki.

    Pzdr
    Brodek

    --