    From: "Leszek" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zniesławienie
    Date: Sat, 11 Oct 2003 23:19:58 +0200

    news:bm9qaa$qei$1@inews.gazeta.pl...

    > No to w takim razie - nie obraź się - ja twierdzę, że jesteś żółwiem. I
    > udowodnij, że nim nie jesteś.

    Twoje nazwanie mnie żółwiem nie jest fałszywym ani prawdziwym
    oskarżeniem.Musisz oskarżyć mnie o przestępstwo, wykroczenie lub
    przewinienie służbowe.

    >Jak wyroku czy decyzji administracyjnej nie przedstawisz,
    >to zgodnie z Twoim poglądem moje twierdzenie jest prawdziwe.

    Dla dobra sprawy przyznaję się.Jestem żółwiem;)

    > Nie bardzo. Jeśli ktoś doniesie mojemu przełożonemu, że jestem pijany w
    > pracy, a ja jestem trzeźwy, to po prostu popełni przestępstwo pomówienia.
    > Przełożony powinien oczywiście niezwłocznie to sprawdzić, ale jeśli uzna,
    > że ma do mnie takie zaufanie, że nie warto, to i tak nie zmieni to faktu,
    > że donosiciel popełnił przestępstwo.

    Nie. Oskarżenie MOGŁO być prawdziwe. Nie ma przestępstwa z art.234 K.K bez
    UDOWODNIENIA jego fałszywości. Twój przełożony (jeśli jest on "właściwym
    organem") musi to wyjaśnić.
    Ale kończmy wątek bo do niczego bnie dojdziemy. Ja wiem swoje i jestem
    pewien że mam rację. Pozostań przy swoim.

    Pozdr
    Leszek