  • Data: 2003-10-11 19:40:01
    Temat: Re: zniesławienie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie.Bo nie ma wymaganej fałszywości.

    To znaczy mam rozumieć, że Twoim zdaniem dane twierdzenie jest fałszywe,
    jeśli została w tej sprawie wydana decyzja administracyjna lub inna, ale w
    każdym razie gdy zostało to udokumentowane w sposób prawny. Dość
    kontrowersyjny moim zdaniem pogląd.

    No to w takim razie - nie obraź się - ja twierdzę, że jesteś żółwiem. I
    udowodnij, że nim nie jesteś. Znajdź kogoś, kto wyda w tej sprawie decyzję
    administracyjną albo wyrok. Jak wyroku czy decyzji administracyjnej nie
    przedstawisz, to zgodnie z Twoim poglądem moje twierdzenie jest prawdziwe.

    > Teraz ja się zapytam: na jakiej podstawie chcesz obciążać prouraturę
    czymś
    > co do niej nie należy??Chyba że ona jest tym "właściwym organem" czyli
    > fałszywe oskarżenie do niej trafiło.
    > Teraz rozumiesz?

    Nie bardzo. Jeśli ktoś doniesie mojemu przełożonemu, że jestem pijany w
    pracy, a ja jestem trzeźwy, to po prostu popełni przestępstwo pomówienia.
    Przełożony powinien oczywiście niezwłocznie to sprawdzić, ale jeśli uzna,
    że ma do mnie takie zaufanie, że nie warto, to i tak nie zmieni to faktu,
    że donosiciel popełnił przestępstwo. Wówczas jeśli tylko jest możliwe
    udowodnienie, że ja byłem trzeźwy, a uczynny informator nie potrafi
    dowieść, że działał w granicach uzasadnionego błędu (na przykład udawałem
    pijanego zataczając się, co on zobaczył przez lornetkę z dużej
    odległości), to prokuratura będzie najwłaściwszym organem. I
    przeprowadzenie lub nie postępowania przez mojego szefa nic do sprawy nie
    wnosi. Pozostaje ewentualnie problem dowody. Jak dowieść po fakcie, że ja
    byłem trzeźwy. No ale to inna sprawa.