  • Data: 2003-10-10 08:35:55
    Temat: Re: zniesławienie
    Od: "Leszek" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    news:bm4ilr$hva$5@inews.gazeta.pl...

    > 1. Urząd Skarbowy jest powołany do ścigania przestępstw skarbowych.

    Zgadza się.

    > 2. Złożone zawiadomienie było nieprawdziwe, co udowodniono w toku innego,
    > niż karne postępowanie.

    A ja się nie upierałem że musi być karne.Pisałem o postępowaniu
    wyjasniającym zmierzającym do "ujawnienia" fałszywości.

    > 3. Postępowania przygotowawczego nie wszczęto.

    Zgadza sie.

    > A jednak moim zdaniem przestępstwo z art. 234 kk miało miejsce.

    Zgadza się.

    > Można mnożyć takie przypadki. jest cały wachlarz wykroczeń
    > dyscyplinarnych, które co do zasady przestępstwami nie są, a więc
    > prowadzenie postępowania karnego w tej sprawie nie jest w ogóle możliwe, a
    > jednak fałszywe zawiadomienie może rodzić odpowiedzialność z art. 234 kk.

    A czy ja gdzieś pisałem ze musi być postępowanie karne. Byc może źle
    zrozumiałeś moje "postępowanie wyjaśniające".Jeśli jestem prokuratorem i
    wpływa na mnie skarga to "postępowanie wyjaśniające" (dyscyplinarne)
    prowadzi organ nadrzędny czyli szef prokuratury wyższego szczebla.
    I o takim postępowaniu pisałem.Njapierw ono musi wykazać fałszywość
    oskarżenia.

    Pozdr
    Leszek