    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znak towarowy
    Date: Fri, 12 Dec 2003 12:06:46 +0100

    On Fri, 12 Dec 2003, dd wrote:

    >+ Mam takie pytanie z dziedziny prawa autorskiego:
    >+ Mam działalność gospodarczą o nazwie (powiedzmy) "JK Jan Kowalski" i stronę
    >+ www.jk.com.pl
    >+ - zajmuję się reklamą. Zwróciła się do mnie firma z zupełnie innej branży, z
    >+ innego miasta o nazwie JK. Kubicki S.A.
    >+ poprzez swoją kancelarię prawniczą, żebym zaprzestał używać nazwy JK.
    >+ ponieważ oni mają swoją nazwę
    >+ opatentowaną!

    W prawie o własności przemysłowej jest gdzieś taki zapis, że jeśli
    używałeś owej (zastrzeżonej) nazwy *przed* rejestracją przez "tamtych",
    to "w obszarze i zakresie który dotychczas miał miejsce" możesz
    jej nadal uzywać. Jak na mój gust obejmuje to również użytkowanie
    ("w zakresie" :)) domeny internetowej :)
    Jeśli prowadziłeś DG o zasięgu dajmy na to powiatu, to "wejście"
    na rynek ogólnopolski (z reklamą telewizyjną której dotąd nie
    stosowałeś) byłoby IMO naruszeniem tej zasady.
    IM*H*O - musisz sprawdzić *od kiedy* oni mają swoją rejestrację
    a od kiedy ty masz wpis do EDG oraz umowę o domenę.
    W zależności od porównania IMO należy:
    - przeprosić
    - prosić żeby się wypchali :)
    [...]
    >+ przypadku patentu

    IMHO nie chodzi o "patent" a rejestrację znaku :)

    >+ i nazwy firmy? Czy można zastrzec nazwę na wszystkie branże?

    Nie !
    Buty możesz produkować pod marką "Microsoft" (chyba że M$
    zastrzegł również obuwie, wtedy odszczekuję - a ich byłoby
    stać :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)