  • Data: 2006-06-10 21:38:43
    Temat: Re: zmiana zameldowania.
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 2006-06-10 14:43, witek wrote:
    > Wymeldowac sie i do przychodni po papierek, ze rezygnujesz z lekarza.

    W sumie to ciekawy problem. W Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych
    i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania i
    przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz
    prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów
    osobistych, nie jest napisane, że trzeba tego dokonać osobiście (w
    przeciwieństwie na przykład do wyrobienia dowodu osobistego, gdzie
    wyraźnie pisze, że robi się to osobiście).

    Ja bym zaryzykował i wysłał po prostu adekwatny formularz do właściwego
    urzędu miasta pocztą -- i niech się urząd martwi co z tym fantem zrobić
    (znaczy jaką podstawę znaleźć do zażądania stawiennictwa osobistego).
    Dołączyć warto list przewodni:
    "Wykonując obowiązek meldunkowy w załączeniu przesyłam wypełniony
    właściwy formularz. Zaświadczenie o wymeldowaniu, proszę przesłać na
    poniższy adres: (i adres)."

    Co do potwierdzonego notarialnie upoważnienia, to bujda na resorach --
    skoro skargę to Trybunału Konstytucyjnego można wnieść na podstawie
    zwykłego pełnomocnictwa, albo dowolną sprawę sądową, to wymeldowanie nie
    ma nic do rzeczy. Mówiąc po prawniczemu: kodeks postępowania
    administracyjnego -- a tę ustawę się stosuje przy zameldowaniach i
    wymeldowaniach, ani sama ustawa o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych nie przewiduje takiej formy pełnomocnictwa.
    Podobnie jeśli chodzi o przychodnię, tj. że się rezygnuje z lekarza --
    pocztą trzeba wysłać i nie dać sobie wmówić, że trzeba osobiście,
    notarialnie, czy w Bóg wie jaki sposób. Skoro poczta jest dobra dla
    sądów i prokuratur to jest również dobra dla przychodni i innych urzędów.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have