  • Data: 2006-11-22 16:25:37
    Temat: Re: zdjęcia na stronie www
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Zauważ, że pomijasz bardzo istotny aspekt: z dyskusji wynika że jeśli
    > przechowujesz te (wcześniej opublikowane) zdjęcia na WŁASNY użytek, nie
    > osiągając wymiernej korzyści materialnej, ew. pokazujesz je znajomym
    > (nie ukrywając autorstwa), to nie popełniasz przestępstwa.
    > Sam zapodałem na .foto.* że w praktyce zdjęcia stereo oglądam właśnie
    > "zapisane" - pomijając, że i tak przeglądarka je zapisuje na moim
    > HDD (i z zasady przymusza do takiego działania :)) używam innej
    > przeglądarki foto nie zintegrowanej z przeglądarką www.
    >
    > Ale CZYM INNYM jest dalsza publikacja - rozpowszechnianie!
> [...]

    Dalej mozna rozpatrywac to w kategoriach publikacji zarobkowej i non
    profit. Ale ok, wiem dokladnie co masz na mysli :)

    > A tu się nie zgadzamy.

    Doprecyzuje: Nie ponosi straty finansowej. Nie mozna domniemywac, ze
    ktos kto wykozystal zdjecie kupilby je w innym przypadku.

    > Jak ktoś Cię PUBLICZNIE oszkaluje, to przecież również nie odnosisz
    > "poważnej straty". *Tak* popatrz na prawa autorskie.
    > Autor który nie wyraził zgody na rozporządzanie jego pracą czuje się
    > jakby mu ktoś w pysk (za przeproszeniem) dał... i to PRAWO do czucia
    > się "jakby mi ktoś dał" jest usankcjonowane prawnie :)

    Oczywiscie, ze tak, zgadzam sie z tym. Problem jest ze czesto autor nie
    okresla bezposrednio braku zgody na rozpowszechnianie. Idac dalej brak
    zakazu jest czesto traktowany jako zgoda, zgodnie z zasada, ze co nie
    jest zabronione jest dozwolone.
    Oczywiscie to tez jest mocno naciagane. :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.