  • Data: 2004-04-24 10:27:19
    Temat: Re: zbiorka pieniedzy-podejrzenie wyludzenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marek rogowski" <m...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:c6aoa6$got$1@inews.gazeta.pl...

    Sprawa jest trudna wbrew pozorom. Określenie w celu zbiórki, że to "na
    leczenie", nie wyklucza leczenia za pieniądze NFZ. Wszyscy wiemy, że
    bezpłatność tej pomocy lekarskiej jest iluzoryczna. Trudno będzie rodzicom
    udowodnić, na co wydali te pieniądze w takim wypadku. Napiszą, że na
    dojazdy z dzieckiem na zabiegi i też będzie to "na leczenie". Albo na
    leki.

    Mnie się wydaje, że w tej sytuacji trzeba nagłośnić sprawę. Rodzice nie
    będą mieli innego wyjścia, tylko albo się wytłumaczą, albo nie dostaną
    kolejnych pieniędzy i tyle.

    Co do postępowania karnego, to trzeba by było, by kilka osób które
    wpłaciły zawiadomienie, że zostały wprowadzone w błąd, bo dawały na
    leczenie, a okazuje się że leczenie jest bezpłatne. W takim wypadku było
    by to oszustwo. Z tym, iż podejrzewam, ze prokuratura może przyjąć
    przedstawione przeze mnie stanowisko i umorzyć to. No chyba, że się okaże,
    że dziewczynka nie jest chora w stopniu opisanym przez rodziców.