  • Data: 2005-09-02 08:16:12
    Temat: Re: zasiłek dla bezrobotnej w ciąży
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    badzio napisał(a):

    > Mamy wolnosc i wolny rynek? Wiec jesli ktos chce otworzyc dziadoska
    > uczelnie a ktos inny chce na tym studiowac...

    Ta wolnosc jest za panstwowe pieniadze !! Ja mowie o likwidacji i
    reformie uczelni panstwowych. Bo prywatnymi rzadzi rynek i tak wlasnie
    powinno byc. Jezeli ludzie chca w nich studiowac i za to placic, to
    super. Ale z jakiej racji mam placic za edukacje filozofow, aktorow,
    astronomow??

    > Ale niestety nie uczy. Z tego co czytam na zachodzie popularne jest
    > studiowanie kierunkow w ktorych i tak nie bedzie sie pracowalo. A ponoc
    > stamtad bierzemy przyklad...

    Jednakze na zachodzie, placi sie za edukacje (Holandia, UK), wiec jak
    ktos chce wywalic 50 tys euro i zostac filozofem to jest to jego swiete
    prawo. Ale dlaczego ja i inni maja mu to sponsorowac na panstwowym
    kierunku ?

    > Tak? Niby skad? Wystarczy zeby robila doktorat np z chemii, biologi,
    > fizyki - czegos, co wymaga doswiadczen, pracy badawczej, mnostwa czasu.
    > Wtedy doktorant/doktorantka moze nie miec czasu zeby podjac dodatkowa
    > prace. A ze stypendium doktoranckiego kokosow sie nie zbierze.

    No ja mam akurat znajomego na jednej z politechnik, chemika, ktory za
    prace zlecone lapie niezla kase.

    > Niestety spotkania na roznych zjazdach z doktorantami z
    > innych uczelni z Polski pokazuja ze w takiej sytuacji jest wiekszosc
    > studentow.

    [ciach]

    A tak sytuacja wyglada dlatego, poniewaz panstwo z naszych pieniedzy
    finansuje te wszystkie badziewne kierunki, ktore do niczego i tak sie
    nikomu nie przydadza (a tych kierunkow jest naprawde duzo!). Konieczne
    sa reformy, ale nie ma kto ich przeprowadzic bo wszyscy politycy sie boja.

    --
    pozdrawiam
    Mithos