  • Data: 2006-10-31 13:20:12
    Temat: Re: zasiedzenie po raz kolejny ale od innej strony
    Od: stern <s...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

    robert napisał(a):
    > A ja tego przykładu kompletnie nie rozumiem. Ja czyli właściciel działki
    > jestem którym panem X, Y czy Z?
    > I którym panem jest mój sąsiad domagający się kawałka ziemi?
    > I czy mam rozumieć że kolejny pan to sprzedawca tej działki mi czy
    > jeszcze jakoś inaczej?

    przykład dla kama był :)

    Ty jesteś Z ;).

    Dla laika.
    Przez zasiedzenie nabywa się własnosć z mocy prawa. Czyli osoba, która
    jak właściciel nieprzerwanie używa lat 30 grunt, staje się jego
    właścicielem - z mocy prawa.
    Możliwa jest zatem sytuacja, że właścicielem jest kto inny niż osoba
    wpisana do księgi wieczystej, albowiem osoba, która uzyskała własność
    przez zasiedzenie nie postarała się o potwierdzenie tegoż faktu w sposób
    prawem przewidziany.
    Ale.
    Jeżeli osoba wpisana do księgi wieczystej (która właścicielem już nie
    jest) zawrze umowę sprzedazy z osobą trzecią - działającą w dobrej
    wierze - to ta osoba trzecia (czyli Ty) staje się właścicielem
    nieruchomości.
    Wiem, że to niesprawiedliwe dla prawdziwego właściciela, ale takie mamy
    prawo. ;)

    pozdrowienia.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911