eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozapis w umowie › Re: zapis w umowie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zapis w umowie
    Date: Thu, 15 Sep 2005 14:26:48 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 47
    Sender: l...@p...onet.pl@gprs6.plusgsm.pl
    Message-ID: <dgbp6r$nu6$1@news.onet.pl>
    References: <dgb0jt$nou$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: gprs6.plusgsm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1126787099 24518 212.2.100.251 (15 Sep 2005 12:24:59 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 15 Sep 2005 12:24:59 GMT
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (Windows/20050716)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <dgb0jt$nou$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:327165
    [ ukryj nagłówki ]

    Fumfol napisał(a):

    > Czy jezeli w umowie mam zapis ze moge pracowac do 12 godzin na dobe, ze
    > jest to praca trzyzmianowa praca w niedziele i w swieta.

    Dziwne pytanie. Bez znaku zapytania na końcu, i w sumie nie wiem,
    czego się chcesz dowiedzieć?

    > Nie mam zadnego zapisu ze jest to czas rownowazny, nie mam napisane nic
    > ze podlegam pod 3 miesieczny okres rozliczeniowy. Nie ma rowniez nic
    > takiego w regulaminie zakladu pracy.
    > Czy za prace w niedziele i w swieta nie powinam dostawac dodatkowego
    > wynagrodzenia?

    Powinnaś dostawać dodatek:

    - za ponad 8 godzin dziennie
    - za ponad 40 godzin tygodniowo średnio w okresie rozliczeniowym (któego
    nie znasz ;)

    > Czy jezeli przypada dzien swiateczny to nie powinam miec umiejszone o
    > ten dzien godzin pracy a jezeli tak to w jakim okresie?

    Jak przypada dzień świąteczny w inny dzień niż niedziela, to Twój
    wymiar czasu pracy w danym okresie rozliczeniowym zmniejsza się o 8 godzin.


    > Czy jest mozliwe ze w kazdym tygodniu pracuje rozna ilosc godzin ( praca
    > jest podzielona na tygodnie tj grafik dyzurow) a licza mi godziny nie
    > zwazajac na to kiedy przypada np 1 dzien miesiaca. Np ( wrzesien zaczal
    > sie w czwartek pracowalam pierwsze cztery dni miesiaca bez przerwy) a
    > rozliczana jestem od 1-go do 1-go?

    Zazwyczaj się rozlicza "od 1 do 1", nie widzę w tym nic dziwnego.

    > czy powinam byc rozliczana tygodniow z godzin czy miesiecznie?

    Powinnaś być rozliczana miesięcznie. Ponadto, nadgodziny - zgodnie z
    okresem rozliczeniowym. Skoro niewiadomo jaki on jest, można przyjąć
    roboczą hipotezę (przydatną w dyskusji na grupie - to nie jest
    domniemanie prawne), że wynosi miesiąc kalendarzowy. To ułatwi
    obliczenia. Porozmawiaj o tym z szefem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1