  • Data: 2002-09-11 23:18:10
    Temat: Re: zakup programu koputerowego
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 11 Sep 2002, Elita.pl wrote:

    >+ Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    >+ > Ciekawe, ciekawe... (to co piszesz, słownictwo wyłączając).
    >+ > Oświeć nas czy klient nabył inną kopię programu OEM niż producent
    >+ > sprzętu ? :>
    >+
    >+ Czy chociaż wiesz co oznacza skrót OEM ????

    Być może przypadkiem ;)
    Sugerujesz że instalator OEMa go nie kupuje ?
    IMHO nieważne czy 1 szt. czy na miesiąć produkcji. Ale
    w zakresie sprzedaży jest najczęściej tylko pośrednikiem.

    >+ > A może uważasz, że skoro się zapłaciło za licencję to zawsze
    >+ > wolno ja odsprzedać ?? (podstawę prawną pewnie poprosimy).
    >+
    >+ Ale o jakiej zapłacie za licencję mówisz?
    >+ Mowa jest o kupnie programu komputerowego - licencja to tylko
    >+ warunki jego UŻYTKOWANIA.

    Problem w tym że kupuje się właśnie licencję, czyli
    prawo użytkowania. Owszem, do tego może dochodzić
    nośnik (w przypadku OEM dość drogi, bo np. HDD
    w kompie może być jedynym nośnikiem) - ale sam
    *program* nabywa się właśnie jako licencję i mało
    co mogę na to poradzić :)

    >+ A podstawę prawną już Ci daję:
    >+ 2. Po wprowadzeniu do obrotu, dalszy obrót egzemplarzami
    >+ utworu nie narusza praw autorskich,

    Znaczitsja uważasz że program staje się "twój" i z mocy
    prawa możesz robić z nim co chesz ??
    No to ja się przestaję spierać ;) !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (dobrej nocy życzący)