  • Data: 2010-03-11 22:42:17
    Temat: Re: zakup na os prywatną/firmę
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 19:10:54 +0100, Arek napisał(a):

    > Teraz moja firma zwie się "imie nazwisko". Od czego zależy czy dana
    > faktura jest na firmę czy prywatnie skoro obie wyglądają identycznie (na
    > tej prywatnej też może być przecież NIP) ? Kupię papier toaletowy z taką
    > fakturą i też automatycznie wskoczy na "firmę" ?

    Bardzo często różnica polega na tym, że do kopii faktury "prywatnej" jest
    podpięty oryginał paragonu z kasy fiskalnej. Jeżeli sprzedawca sprzedaje
    coś na fakturę taką jak opisujesz i nie chce później mieć kłopotów z US i/
    lub z konsekwencjami "sprzedaży konsumenckiej", to powinien żądać od
    klienta pisemnego oświadczenia czy jest to sprzedaż "prywatna" czy
    "firmowa"

    > Nie byłbym vatowcem więć wg mojej wiedzy dla dealera podatkowo/skarbowo
    > jest identyczna sprzedaż jak sprzedanie os. prywatnej, zgadza się?

    Jak już napisałem wyżej różnica polega na kasie fiskalnej.