eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozakaz konkurencji/ po jakim opoznieniu platnosci umowa wygasa? › Re: zakaz konkurencji/ po jakim opoznieniu platnosci umowa wygasa?
  • Data: 2008-07-16 07:14:49
    Temat: Re: zakaz konkurencji/ po jakim opoznieniu platnosci umowa wygasa?
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    pracownik pisze:
    > witam,
    > przegladalem grupe i siec, znalazlem informacje, ze jesli pracodawca sie
    > spozni z platnoscia w zwiazku z zakazem konkurencji po ustanio stosunku
    > pracy, to pracownika umowa przestaje obowiazywac.
    > Czy ktos moze sie wypowiedziec, o jakim opoznieniu jest mowa? jesli np w
    > umowie jest ze to 15 kazdego miesiaca? czy trzeba sie przypominac o
    > platnosci, zeby taka sytuacja miala miejsce?
    > pozdrawiam

    Nigdzie nie ma mowy o tym ile opóźnienia "wystarczy", żeby pracownik
    był zwolniony z zakazu ale z praktyki mogę Ci podpowiedzieć, ze
    korzystniej dla Ciebie będzie jednak wezwać pracodawcę do wypłaty,
    oświadczajac, ze Ty się do dnia oświadczenia powstrzymujesz od
    działalnosci konkurencyjnej i wyznaczając mu termin (nawet krótki, ale
    realny z uwagi na czas potrzebny do otrzymania korespondencji), a
    dopiero w razie bezskutecznego upływu tego terminu podpisuj nową umowę o
    pracę.
    Takie działanie zabezpiecza Cię całkowicie.

    Natomiast samo podpisanie nowej umowy po upływie terminu do zapłaty
    odszkodowania przez pracodawcę też w zasadzie jest możliwe, ale w
    ewentualnej sprawie sądowej trzeba będzie to wszystko udowadniać.

    Warto pamiętać, że odszkodowanie z tytułu niepodejmowania działalności
    konkurencyjnej, jest zdaniem niektórych świadczeniem wzajemnym, co
    powoduje, że pracodawca może się wstrzymać ze spełnieniem swojego
    świadczenia, dopóki nie ma takiego oświadczenia pracownika, o jakim
    pisałem wyżej.
    Nie, żebym podzielał w całości ten pogląd, ale należy go odnotować, bo
    niektóre sądy pracy zajmują się badaniem takich przesłanek.