    From: Czarek Gorzeński <c...@p...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zabranie telefonu komurkowego`
    Date: Sat, 24 Apr 2004 00:46:52 +0200

    bd wrote:
    > bzdura totalna.

    Ponieważ?

    > a nauczyciel dziala tu w stanie wyzszej koniecznosci?

    Co ma stan wyższej konieczności do kontratypu?

    > zakompleksiony nauczyciel chce sie wywyzszyc nad uczniem w takiej sytuacji.

    Jesteś psychologiem?

    > i jaki tu jest proces nauczania?

    Nauka szacunku dla innych - nauczyciela i uczniów.

    > czego naucza ten nauczyciel swoim
    > zachowaniem?

    J.w. A także posłuszeństwa wobec poleceń osoby ustawowo oddelegowanej do
    opieki nad niepełnoletnimi. Uczy również obowiązku przestrzegania
    regulaminów którym się podlega, jak i faktu, że ich nieprzestrzeganie
    może skończyć się określonymi konsekwencjami. Podsumowując, uczy życia w
    społeczeństwie.

    > a tego, ze sila i przemoc to sluszne metody dzialania.

    W którym momencie opisywanego zdarzenia nauczyciel zastosował przemoc?

    > nauczyciel powinien byl zbadac do czego ten uczen uzywal komorki.

    Zapewne do celów zakazanych regulaminem szkoły.

    > zadac
    > pytanie. w wypadku gdyby uczen nie korzystal z funkcji mogacych byc potrzebymi
    > na danej lekcji zazadac zaprzestania i wezwac do wylaczenia aparatu.

    Skąd wiesz że tego nie uczynił?

    > no ale nauczyciele czesto mysla, ze im duuuuuzo wolno :P

    Młody jestem, ale czytając coniektóre postingi na grupach uważam, że
    nauczycielom wolno zbyt mało... albo raczej w zbyt wąskim zakresie
    korzystają ze swoich praw.

    > nie warto.

    Ponieważ?

    Pozdrawiam