  • Data: 2005-02-10 12:17:20
    Temat: Re: zaatakował mnie pies
    Od: "AGA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wytnij_to" <"(wytnij_to)k_s_lis_"@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cufg7v$8ur$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
    > no nie powiesz mi że amstaff nie jest groźny
    > albo że jamnik jest groźny.

    > są też grożni ludzie, np. uzbrojony w kałacha żołnierz.

    > Hmmm, no inteligencją nie grzeszysz, być groźnym =/= być agresywnym.
    > Przykład: nawet najlepiej wychowany groźny pies po dawce środka
    > pobudzjącego staje się agresywny. Jamnik po takiej dawcenie jest groźny
    > - może Ci nogawkę u spodni potargać, czego o amstaffie powiedzieć nie
    można.

    > Ano.

    > No cóż, Twoja walka z rzeczywistością jest hmmm doprawdy rozbrajająca.
> [...]

    Ale w prawie cywilnym jest jasno powiedziane:
    Niewątpliwie swoistymi cechami wyróżniają się zwierzęta jako istoty żyjące,
    zdolne nie tylko do poruszania się, ale i do odczuwania cierpienia
    fizycznego i psychicznego oraz przyjemności i przywiązania. Zwierzę można
    traktować jak rzecz tylko gdy chodzi o tranzakcję kupna - sprzedaży.
    Ustawa z 21.8.1997 r. o ochronie zwierząt ( tekst jedn. Dz.U. z 2003 r. Nr
    106, poz. 1002), stwierdzając, że "zwierzę jako istota żyjąca, zdolna do
    odczuwania cierpienia, nie jest rzeczą" ( art. 1 ust. 1).
    Natomiast ograniczeniu ulega wykonywanie uprawnień właścicielskich wobec
    zwierząt - w szczególności poprzez ustanowienie zakazu okrutnego ich
    traktowania lub rażącego zaniedbywania.