    From: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wywiezienie dziecka za granice bez zgody wspolrodzica
    Date: Sat, 30 Jul 2005 18:32:45 +0200

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:oilfcd.701.ln@ziutka.router...
    > In article <dcf2du$43m$1@atlantis.news.tpi.pl>, >
    > Nie mam wątpliwości, że widzisz różnicę pomiędzy wyjazdem na wakacje a
    > zmianą szkoły, stresem związanym z językiem, przejściem do środowiska w
    > którym się nikogo nie zna, nie ma kolegów, koleżanek, a obecne "znikają",
    > takoż ten drugi rodzic.

    Widzę, niemniej jednak sprytny rodzic tak właśnie argumentuje przed sądem
    wniosek o paszport. Chyba, że drugi dysponuje niezbitymi dowodami na ew.
    osiedlenie się i nikłą odporność dziecka na stres. Na ogół uważa się
    również, iż wyjazd do USA lub Europy Zachodniej czy USA, połączone ze zmianą
    obywatelstwa wybitnie zwiekszają szanse dziecka na sukces życiowy, mozliwość
    znalezienia pracy i poziom życia. Psychologowie już udowodnili, że nauka
    języka obcego rozpoczęta w dzieciństwie w kraju docelowym, powoduje
    całkowitą eliminację obcego akcentu, co jest nie możliwe, gdy emigrantem
    jest np.17-to latek Obecnie już nie demonizuje się stresu w rozwoju dziecka
    i nie przypisuje mu wyłącznie negatywnych skutków. Uważa się, iż nadmierna
    ochrona przed stresem czyni dziecko nieodpornym na przeciwności losu. Konia
    z rzędem rodzicowi, który przed sądem potrafi określić granice stresu
    destrukcyjnego ;). Zdolność do radzenia sobie ze stresem i mozliwości
    adaptacyjne dziecka są związane głównie z jego inteligencją Zeby bylo
    trudniej, nie jest to zależnośc prosta. W grę wchodzi również styl
    funkcjonowania układu nerwowego.

    albo masz bardzo podłe zdanie o logice
    > działania polskich sądów rodzinnych i jeszcze nie daj Boże masz w tym
    > drugim przypadku rację.

    Sąd jest nie przewidywalny. To zdanie znajomej prokuratorki ;).

    > No tak, tu też mamy to samo :) To jest polskie dziecko, wychowane w
    > bliskim kontakcie z obojgiem rodziców, a nie w angielskiej "boarding
    > school" czy przez rodziców z dysfunkcją kontaktów emocjonalnych.

    Uważam, iż kontakty emocjonalne w rozbitej rodzinie są dysfunkcyjne jak
    cholera. Zwłaszcza w relacji z rodzicem wychowującym dziecko "z doskoku" np.
    6 godzin w tygodniu ;).
    Anna