    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wyrzucenie ze sklepu...
    Date: Sun, 22 Jan 2006 19:47:02 +0100
    <dqjn01$cc8$1@nemesis.news.tpi.pl> <dqmg59$978$1@inews.gazeta.pl>
    <dqmmkt$l0$1@inews.gazeta.pl> <BFF599FA.1BB83%martzisch@o2.pl>
    <dqp0ji$bj3$1@inews.gazeta.pl> <BFF5CE34.1C056%martzisch@o2.pl>
    <dqp76g$d8s$1@inews.gazeta.pl> <BFF5E3EB.1C094%martzisch@o2.pl>
    <dqp9r6$kpv$1@inews.gazeta.pl> <BFF6BD09.1C152%martzisch@o2.pl>
    <dqrbag$k70$1@inews.gazeta.pl> <BFF83E73.1C509%martzisch@o2.pl>
    <dqu00f$5m5$1@inews.gazeta.pl> <BFF85525.1C52C%martzisch@o2.pl>
    <dqu65q$3pt$1@inews.gazeta.pl> <BFF87AE6.1C557%martzisch@o2.pl>
    <dqufo2$mcc$1@atlantis.news.tpi.pl> <BFF94213.1C7A7%martzisch@o2.pl>
    <dr02ls$sou$1@inews.gazeta.pl> <BFF95D35.1C929%martzisch@o2.pl>
    <dr08h6$od7$1@inews.gazeta.pl> <BFF96C76.1CA2A%martzisch@o2.pl>
    <dr0gek$iu$1@inews.gazeta.pl> <BFF98BA8.1CAC7%martzisch@o2.pl>

    Pawel Marcisz [###m...@o...pl.###] napisał:

    > Właśnie. Nie wiem tylko, o co chodzi z dorozumiana. Powiedziałbym
    > "zawarta" :-)

    Zawarta, to ona będzie, jak ja wyrażę na to zgodę. Tutaj jest
    dorozumiana poprzez to, ze wchodząc nie zaprotestowałem. Ale kwestię
    ważności tej umowy celowo tutaj pomijam, zastanawiając się, co by
    było, gdyby była ważna.

    > Nie ma temu zapobiec. Ma zapobiec niezaspokojeniu wierzyciela.
    Niedostaniu
    > kasy z wierzytelnośc. Któryś raz z kolei to piszę.

    No to nie jest to obrona konieczna. Obrona konieczna ma na celu
    zapobieżenie naruszeniu własności.

    > Nie widzę związku między kazusami. W naszym kazusie ze sklepem
    > wierzyciel w sumie nie ma innych możliwości dochodzenia
    wierzytelności.
    > Poza tym naruszenie wizerunku jest b. małą szkodą na dobru a
    podpalenie
    > stodoły dużą, uwzględniając oczywiście rozmiar dobra chronionego.

    To silnie zależy akurat o ilości skradzionych porzeczek oraz stanu
    stodoły :-) Ale w tym kazusie chciałem Ci wykazać, że nie każde
    działanie mające na celu odparcie zagrożenia będzie obroną konieczną.
    W wypadku sklepu, uznając, że jako właściciel masz prawo zabronić
    fotografowania możesz ewentualnie pozastawiać jakimiś osłonami
    obiekty, których fotografowania sobie nie życzysz. I to wszystko, co
    Ci wolno. Wówczas fotografowi nie wolno tych zasłonek zdejmować.