  • Data: 2006-01-22 18:21:12
    Temat: Re: wyrzucenie ze sklepu...
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):

    [...]
    > Aaa! To jeszcze jakaś kara umowna jest przewidziana.

    Ale prawda, że czytasz posty, na które odpowiadasz? ;-> Np.
    <BFF6BD09.1C152%martzisch@o2.pl>

    > A umowa też jak
    > rozumiem ma być dorozumiana poprzez samo wejście do sklepu :-)

    Właśnie. Nie wiem tylko, o co chodzi z dorozumiana. Powiedziałbym "zawarta"
    :-)

    > Ale w jaki sposób wywieszenie tych zdjęć ma zapobiec jego niepokojeniu
    > poprzez fotografowanie?

    Nie ma temu zapobiec. Ma zapobiec niezaspokojeniu wierzyciela. Niedostaniu
    kasy z wierzytelnośc. Któryś raz z kolei to piszę.

    > Obrona konieczna podlega między innymi ocenie
    > celowości. Jak Ci sąsiad regularnie kradnie porzeczki z ogródka, to
    > nie możesz w ramach obrony koniecznej podpalić mu stodoły wykazując,
    > że niechybnie poleci ją gasić i w ten sposób zapobiegniesz kradzieży.

    Nie widzę związku między kazusami. W naszym kazusie ze sklepem wierzyciel w
    sumie nie ma innych możliwości dochodzenia wierzytelności. Poza tym
    naruszenie wizerunku jest b. małą szkodą na dobru a podpalenie stodoły dużą,
    uwzględniając oczywiście rozmiar dobra chronionego.

    Paweł Marcisz