  • Data: 2006-01-24 23:32:28
    Temat: Re: wyrzucenie ze sklepu...
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Prawo do dochodzenia wierzytelności dłużnik w takiej sytuacji ma. Tylko
    > nieco trudniej jest to prawo wykonywać. Natomiast jeśli piszesz o (cyt. z
    > Ciebie) "prawie wierzyciela do bycia zaspokojonym", to gdzie znalazłeś, że
    > wierzycielowi przysługuje takie prawo i jest ono dobrem chronionym prawnie?

    Z 353 kc. Prawu wierzyciela do żądania odpowiada obowiązek dłużnika. Ochrona
    prawna to przepisy kc i kpc dotyczące dochodzenia zobowiązań oczywiście.
    Jeśli wierzyciel nie miałby prawa być zaspokojonym, nie mógłby przecież
    skutecznie żądać zaspokojenia przed sądem.

    > Jeśli mam długi i zamierzam wyjechać na granicę, to wierzyciel nie ma prawa
    > np. pozbawiać mnie wolności żebym mu nie uciekł.

    No nie ma. Ma inne możliwości działania. W naszym przykładzie - nie bardzo
    ma inne możliwości działania, poza tym pozbawienie wolności jest znacznie
    poważniejszym naruszeniem dóbr niż wystawienie paru zdjęć w sklepie.

    > Tu również poproszę o podanie źródła stwierdzenia.

    Art. 354 kc; fakt, słowa "współdziałać" nie użyto w odniesieniu do dłużnika.
    Robi to jakąś różnicę?

    Paweł Marcisz