  • Data: 2008-04-06 13:41:56
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy
    Od: "Marta" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "imhotep" <górny@egipt.pl> napisał w wiadomości
    news:ft8cie$4gh$1@inews.gazeta.pl...

    > Mam umowę zakupu mlokalu od SM - umowa nienotarialna.
    > Obecnie okazuje się, że lokal nie spełnia moich oczekiwań. Zgodnie z umową
    > Strony mają prawo do wypowiedzenia umowy na koniec miesiąca. Nie ma par.,
    > który by mówił nt przyczyn kiedy można umowę wypowiedzieć. Niedługo (na
    > dniach) Spółdzielnia będzie chciała ostatnią ratę i podpisać Akt
    > Notarialny - a ja chcę wypow. umowę.
    >
    > moje pytania:
    > - czy muszę motywować czemu umowę wypowiadam?,

    sprawdź statut spółdzileni. jeśli nie ma tam przesłanek wypowiedzenia umowy
    i w umowie jej brak, nie musisz, ale oczywiście możesz.

    > - co może zrobić SM po otrzymaniu mojej rezygnacji - mam na myśli kontekst
    > ich sprzeciwu - co mogą?

    sprzeciwu spółdzielni? co to za twór?
    spółdzielnia winna ci zwrócić wkład budowlany. nie zawsze warunki zwrotu
    wkładu budowalnego są korzystne dla członka spółdzielni. niewykluczone, że
    od razu utracisz też członkostwo w spóldzileni.