  • Data: 2009-12-10 08:05:52
    Temat: Re: wyniki sportowe a ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 9, 7:50 pm, Wojciech Ścigała <u...@s...wojtus.net> wrote:
    > Czy ktoś może rozpoznawał problem publikacji wyników sportowych w
    > świetle ustawy o ochronie danych osobowych?
    >
    > Czytając ustawę, a także dyskutując to z prawnikiem z kancelarii GIODO
    > okazuje się, że na publikację wyniku (dane zawodnika plus wynik
    > sportowy) należy mieć pisemną zgodę zawodnika.

    A to jest rzecz, ktora mnie do furii doprowadza w naszym
    zbiurokratyzowanym panstwie i jeszcze bardziej zbiurokratyzowanych
    urzedach. Gdzie ustawa o ochronie danych osobowych mowi o zgodzie na
    pismie? GIODO - i przy okazji kilka innych instytucji - wbily sobie do
    glowy, ze zgoda to tylko na pismie. Szkoda, ze aktu notarialnego nie
    trzeba pisac.

    Druga rzecz, ze w ustawie jest PIEC, dokladnie PIEC alternatywnych
    podstaw do przetwarzania danych osobowych [pomijajac juz kwestie
    wylaczen z pod ustawy] ale zawsze, w kazdym mozliwym przypadku mowa
    jest o zgodzie nikt sie nie zastanawia czy np. nie zastosowac innej
    podstawy. Nikt sie nie zastanawia, wiec nikt tego nie robi. Skoro tego
    nikt nie robi to nikt nie poddaje tego ocenie sadu i nie wyrabiamy
    sobie jakiejs praktycznej wykladni tych przepisow o ochronie danych
    osobowych.

    Brniemy tylko w coraz to wieksze absurdy zmuszajace nas do
    podpisywania coraz to ciekawszych oswiadczen :)