  • Data: 2009-12-10 15:11:38
    Temat: Re: wyniki sportowe a ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: Wojciech Ścigała <u...@s...wojtus.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik BK napisał:

    > A to jest rzecz, ktora mnie do furii doprowadza w naszym
    > zbiurokratyzowanym panstwie i jeszcze bardziej zbiurokratyzowanych
    > urzedach. Gdzie ustawa o ochronie danych osobowych mowi o zgodzie na
    > pismie? GIODO - i przy okazji kilka innych instytucji - wbily sobie do
    > glowy, ze zgoda to tylko na pismie. Szkoda, ze aktu notarialnego nie
    > trzeba pisac.
    Z tym "na piśmie" to owszem, prawo nie wymaga, ale jeśli coś ma stanowić
    dupokrytkę przed sfrustrowanym sportowcem, to ja to wolę mieć jednak na
    piśmie.

    > Druga rzecz, ze w ustawie jest PIEC, dokladnie PIEC alternatywnych
    > podstaw do przetwarzania danych osobowych [pomijajac juz kwestie
    > wylaczen z pod ustawy] ale zawsze, w kazdym mozliwym przypadku mowa
    > jest o zgodzie nikt sie nie zastanawia czy np. nie zastosowac innej
    > podstawy.
    Ja się zastanawiałem. Na przykład pkt 4.: "jest niezbędne do wykonania
    określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego,". Jeśli
    uznać popularyzację sportu, którą organizacja ma wpisaną w statut za
    "dobro publiczne", to będzie ok... tylko brakuje "określenia prawem".

    Albo pkt 5.: "jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie
    usprawiedliwionych celów realizowanych przez administratorów danych albo
    odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności
    osoby, której dane dotyczą."
    Znowu mamy "prawnie usprawiedliwionych". Albo delikwenta, który pojechał
    na zawody mówiąc żonie, że jedzie na delegację do Moskwy.

    --
    Wojtuś.net