    From: m...@w...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem mieszkań - prosze o pomoc!
    Date: 4 Apr 2007 04:21:39 -0700

    On 3 Kwi, 21:54, Mecenas <m...@o...pl> wrote:

    > Z opisu to kiepsko wygląda ponieważ wszelkie uzgodnienia powinny być na
    > piśmie. Co do egzekucji komorniczej to sprawa właściciela mieszkania a
    > nie Twoja.
    > W umowie co jest zapisane odnośnie kaucji?
    > Możesz właścicielkę oskarżyć o zniszczenie Twojego mienia, a nawet o
    > kradzież jeżeli coś uległo z Twojego mienia uszkodzeniu lub zginęło.
    > Powinna to zrobić przy pomocy osób trzecich i sporządzić protokół.
    > Właścicielka ma również tzw. prawo zatrzymania Twoich rzeczy do czasu
    > uregulowania należności.
    >
    > I to tyle bo nie znam więcej szczegółów sprawy.

> [...]

    W umowie jest napisane:
    Najemca w dniu podpisania umowy najmu wpłaci kaucję w
    wysokości..........
    w/w kaucja zostanie rozliczona po zakończeniu najmu oraz po
    rozliczeniach ostatnich rachumków telefonicznych wraz z abonamentem,
    rachunku za energię elektryczną, oraz po sporządzeniu protokołu
    zdawczo odbiorczego (nie ma takiego protokołu)

    Natomiast w Kodeksie Cywilnym znalazłam taki artykuł.
    Jeżeli najemca lokalu dopuszcza się zwłoki z zapłatą czynszu co
    najmniej za dwa pełne okresy płatności, a wynajmujący zamierza najem
    wypowiedzieć bez zachowania terminów wypowiedzenia, powinien on
    uprzedzić najemcę na piśmie, udzielając mu dodatkowego terminu
    miesięcznego do zapłaty zaległego czynszu.

    Czy poprawnie to interpretuję? Czy ona miała prawo zamknąć mi drzwi
    przed nosem po 2 tyg.spóźnienia zapłaty czynszu? Do tego nie
    poinformowała mnie o tym a z tego wynika, że powinna mnie powiadomić
    pisemnie.