  • Data: 2008-06-17 07:47:28
    Temat: Re: wynajecie mieszkania w bloku, dac umowe - nie dac umowy???
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "grubianin" <g...@w...pl> napisał
    w wiadomości news:g37i5c$5ed$1@news.wp.pl...
    > witanko
    >
    > wiesz Witek nie rozumiem
    > oni placa do spoldzielni tyle ile spoldzielnia wymaga
    > a wlasciciel ma od tego zapacic podatek ? od zysku
    > ktorego wszak nie ma, bo caly czynsz idzie do spoldzielni?

    Nic podobnego! Oni nie płacą czynszu spółdzielni, bo przecież
    nie od spółdzielni wynajmują mieszkanie. Czynsz (opłatę za
    wynajem) płacą temu, od kogo wynajmują - czyli właścicielowi.

    A dla właściciela ten czynsz jest przychodem. Po odjęciu
    niektórych kosztów pozostaje dochód, podlegający opodatkowaniu.

    Wysokość czynszu jest kwestią umowy, i z wysokością opłat
    należnych spółdzielni nie musi mieć zupełnie związku. Z woli
    właściciela mieszkania czynsz jest akurat taki, że pokrywa
    opłaty w spółdzielni, więc najemcy zamiast nieść czynsz do
    właściciela wpłacają wprost do kasy spółdzielni. Jednak,
    o ile rozumiem, oni nie mają żadnej umowy ze spółdzielnią,
    ani do niej nie należą - więc nie wpłacają tych pieniędzy
    jak swoich, lecz jako pełnomocnicy właściciela.

    Wiem, bo tak samo wynajmowałem (tyle że w budynku wówczas
    komunalnym, nie spółdzielczym).

    Maciek