  • 1. Data: 2008-06-16 19:15:02
    Temat: wynajecie mieszkania w bloku, dac umowe - nie dac umowy???
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witam

    moja siostra ma problem pomozcie.
    Siostra mieszka w domku, a jest wlascicielka
    mieszkania w bloku z jeszcze czasow panienskich .
    Chce je wynajac i ma problem komu wynajac to mieszkanie:
    ma obca chetna rodzine ktora chce umowe na wynajem,
    oraz inna parke narzeczonych, ktorzy tejze umowy nie potrzebuja.
    Z zameldowaniem na tymczasowo nie ma siostra zadnego problemu tylko komu
    wynajac?
    serce sklania ku rodzinie z dziecmi, ktorzy obecnie
    sie gdzies tam w kawalerce ledwo mieszcza ale
    moga jakis numer wywinac
    czy ma sie zdecydowac na parke, od ktorej zadne niebezpieczenstwo szwindlu
    raczej nie grozi.

    za wszelkie madre uwagi jestem b. wdzieczny
    pzdr

  • 2. Data: 2008-06-16 19:22:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    grubianin wrote:
> [...]
    > ma obca chetna rodzine ktora chce umowe na wynajem,
    > oraz inna parke narzeczonych, ktorzy tejze umowy nie potrzebuja.

    I w jednym i w drugim przypadku umowa jest zawarta.
    W pierwszym na piśmie, w drugim ustnie.
    Jak siostra będzie chciała przez US wykazać ile jej płacili to nawet nie
    będzie miała na to papierka.
    Wystarczy, żeby tamta para doniosła, że 5 tyś i US od tego naliczy jej
    podatek.

> [...]
    > moga jakis numer wywinac
    > czy ma sie zdecydowac na parke, od ktorej zadne niebezpieczenstwo szwindlu

    I w jednym i w drugim przypadku prawdopodobieństwo szwindlu jest takie samo.
    Patrzeć prosto w oczy i jak powieka zadrży przy dawaniu odpowiedzi na
    trudne pytania to zrezyzgnować z wynajmowania.

  • 3. Data: 2008-06-16 19:49:55
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witanko

    no wiec placa tamci do spoldzielni czynsz,
    wiec za darmo to nie jest wynajmowane to mieszakanie,
    wiec o jakims okradaniu kochanego panstwa mowy nie ma,

    pzdr

  • 4. Data: 2008-06-16 23:21:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    grubianin wrote:
    > witanko
    >
    > no wiec placa tamci do spoldzielni czynsz,
    > wiec za darmo to nie jest wynajmowane to mieszakanie,
    > wiec o jakims okradaniu kochanego panstwa mowy nie ma,

    To nie oni płacą czynsz, tylko oni płacą w imieniu właściciela bo
    płacenie do spółdzielni to jest jest biznes właściciela.
    Dla właściciela jest to po prostu kwota dochodu do opodatkowania.

  • 5. Data: 2008-06-17 05:30:16
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witanko

    wiesz Witek nie rozumiem
    oni placa do spoldzielni tyle ile spoldzielnia wymaga
    a wlasciciel ma od tego zapacic podatek ?
    od zysku ktorego wszak nie ma, bo caly czynsz idzie do spoldzielni?

    pzdr

  • 6. Data: 2008-06-17 06:08:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    grubianin wrote:
    > witanko
    >
    > wiesz Witek nie rozumiem
    > oni placa do spoldzielni tyle ile spoldzielnia wymaga
    > a wlasciciel ma od tego zapacic podatek ?

    Nie. Oni płacą właścicielowi, który im każe zanieść (już wtedy jego)
    pieniądze do spółdzielni, bo w ten sposób zaoszczędza sobie "chodzenia"
    samemu. To tak w kwestii sprostowania kto tu komu płaci.

    Jak wybierasz podatek zryczałtowany to nie ma kosztów i płaci się od
    tego co się "dostanie", a nie od tego co "zostanie".

    O szczegóły i różnego rodzaju możliwości rozliczenia najmu i co można
    wrzucić w koszty, a co nie pytaj fachowców.

  • 7. Data: 2008-06-17 06:21:41
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witanko

    dzieki za wyjasnienia
    ale to poje... jest

    pzdr
    -----

  • 8. Data: 2008-06-17 06:42:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał
    > Jak wybierasz podatek zryczałtowany to nie ma kosztów i płaci się od tego
    > co się "dostanie", a nie od tego co "zostanie".

    Dmyślam się, że większość ludzi nie wybiera podatku ryczałtowego tylko
    rozlicza się na zasadach ogólnych.

  • 9. Data: 2008-06-17 06:49:55
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witanko

    znalazlem i cytuje

    Jest umowa, jest przychód

    Organy podatkowe twierdzą, że podstawą powstania przychodu z tytułu najmu
    jest

    zawarcie pomiędzy stronami umowy, w której określają one wysokość czynszu.
    Czynsz

    ten stanowi przysporzenie majątkowe wynajmującego, a tym samym przychód.
    Żeby

    jednak powstał przychód, wynajmujący musi otrzymać czynsz lub musi być on

    postawiony do jego dyspozycji. Składnikiem przychodu osiąganego z najmu
    przez

    wynajmującego nie będą natomiast wydatki związane z przedmiotem najmu, czyli

    mieszkaniem. Znajdą się tu takie opłaty, jak czynsz uiszczany w spółdzielni
    czy

    wspólnocie mieszkaniowej, abonament za media w lokalu, opłaty za rozmowy

    telefoniczne, wodę, energię czy gaz, jeśli nie są ustalane ryczałtowo, a z
    umowy wynika,

    że najemca jest obowiązany do ich ponoszenia.

    http://www.podatki.egospodarka.pl/14698,Jaki-podatek
    -od-wynajmu-mieszkania,2,65,1.html

    takkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
    a mozna by to po ludzku napisac?
    zeby to normalny czlowiek po ogolniaku zrozumial??

    pzdr

  • 10. Data: 2008-06-17 06:57:53
    Od: Heming <n...@n...pl>

    grubianin pisze:
> [...]
    > a wlasciciel ma od tego zapacic podatek ?
    > od zysku ktorego wszak nie ma, bo caly czynsz idzie do spoldzielni?

    Tu nie ma co rozumiec. Zyskiem wlasciciela lokalu jest to, ze to nie on
    lecz kto inny placi za niego czynsz. W takim przypadku nie ma mowa o
    bezplatnym uzyczeniu. Jest najem, a od najmu trzeba zaplacic podatek.