  • Data: 2011-05-20 08:43:40
    Temat: Re: wynajęcie miejsc noclegowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 May 2011, Andy Niwiński wrote:

    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A od kiedy to płaci się tak sobie, na gębę? Widzałeś gdzieś taką księgową?

    Wiesz, hasło "zmień księgową" wcale nie tak rzadko pada na .podatki
    :P

    Już Ci napisali - o tym, za co, komu, kiedy i na jakiej podstawie ma
    płacić księgowa decyduje firma. Właściciel lub zarząd, zależnie od
    formy prawnej.
    I to nie zmartwieniem wierzyciela jest dochodzenie jaki "regulamin"
    ustalił ten właściciel lub zarząd.
    I owszem, prawdą jest, że istotna większość zarządzających stosuje
    wymóg, aby z umowach był zapis iż "podstawą zapłaty jest prawidłowa
    faktura".
    Ale taki wymóg nie wynika z przepisów - podstawą zapłaty jest
    wykonanie świadczenia!

    Ba, w niektórych przypadkach, podstawą zapłaty jest zamiar
    skorzystania :O
    Tak jak w tym przypadku właśnie (czynsz przysługuje z góry,
    "o ile umowa nie stanowi inaczej"!)

    A co co księgowej - oczywiście, że oczekuje "papierka".
    Ale tym "papierkiem", zakładając że w umowie nic innego nie zapisano,
    powinno być wewnętrzne polecenie zapłaty podpisane przez właściciela
    lub członka zarządu w stylu "tu jest ksero umowy, proszę wpłacić
    zgodnie z umową".
    Wszystko.

    pzdr, Gotfryd