  • Data: 2002-11-22 20:00:57
    Temat: Re: wyłączność na internet na terenie sm (długie)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | - Pytaniem jest, czy spółdzielnia może teraz od ręki "wejść na bloki" i
    | pościągać (poprzecinać) sieci? Jak wygląda okres karencji
    (uprawomocniania)
    | się takiej uchwały? Czy są jakieś centralne przepisy o tym mówiące?

    Wydaje mi się, że spółdzielnia nie ma prawa niczego niszczyć. jeśli zniszczy
    sieć, to popełni po prostu przestępstwo uszkodzenia mienia. Może oczywiście
    pozostałych operatorów wezwać do zaniechania bezprawnego używania, a jak nie
    zgodzą się zdjąć dobrowolnie sieci, to wówczas pozwać ich do sądu. No i
    wówczas okarze się, kto ma rację. Nie sądzę by sąd nakazał zdjęcie sieci.

    | - Pytanie też czy odwołanie się do spółdzielni oznacza, że do czasu
    | rozpatrzenia skargi muszą się wstrzymać z działaniami przeciw sieciom?

    Odwoływać się można od decyzji. Jesli jest to uchwała, to istnieją
    przewidziane w prawie środki odwoławcze. Jednak z tego co piszesz, nie
    wydaje mi się, by to miało charakter decyzji czy też uchwały. jest to
    zarządzenie, które w razie niezgodności z ogólnymi przepisami podlega
    uchyleniu. W pierwszej kolejności należałoby wyczerpać środki odwoławcze w
    samej spółdzielni (rada nadzorcza, walne zgromadzenie, komisja rewizyjna
    itd.)