eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowylaczenie darowizny ze schedy spadkowej [tylko u notariusza ?]Re: wylaczenie darowizny ze schedy spadkowej [tylko u notariusza ?]
  • Data: 2011-01-22 19:33:24
    Temat: Re: wylaczenie darowizny ze schedy spadkowej [tylko u notariusza ?]
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-22 18:04, witek pisze:

    > Art. 890. § 1. Oświadczenie darczyńcy powinno być złożone w formie aktu
    > notarialnego. Jednakże umowa darowizny zawarta bez zachowania tej formy
    > staje się ważna, jeżeli przyrzeczone świadczenie zostało spełnione.

    tzn sam sobie zaprzeczas ? pisales wczesniej ze *ma* a teraz ze *powinna*

    potwierdzeniem spelnienia tego przyzeczenia bedzie potwierdzenie
    przelewu z konta rodzicow na moje konto

    a wracajac do moich pytan, zna ktos odpowiedzi ?

    1. Czy taki zapis [o wylaczeniu ze schedy] jest prawnie skuteczny i w
    przyszlosci ta darowizna nie bedzie wliczana przy ustalaniu schedy
    spadkowej, czy moze wymagana jest wizyta u notariusza ?

    2. Przelew bedzie dokonany z konta wspolnego matki i ojca. Czy oboje
    musza figurowac na umowie darowizny ?

    3. Syn jest zonaty. Czy po otrzymaniu darowizny wchodzi ona do majatku
    wspolnego (brak rozlacznosci majatkowej) ?

    4. Czy otrzymanie takiej darowizny nalezy gdzies wykazywac w zeznaniach
    podatkowych (pit), czy po zlozeniu druku sd-z2 zamkniety jest temat
    "papierkowy"

    thx